خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/10/10 - 11:12
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه
سرویس : سیاسی
علیرضابیگی:

افزایش 40 نماینده طبق قانون روشن است/ بررسی نحوه توزیع نماینده‌ها در حوزه‌های انتخابیه ادامه دارد

عضو کمیسیون امور داخلی کشور مجلس با بیان اینکه طبق قانون می توان 40 نماینده به تعداد نمایندگان مجلس اضافه شود، گفت: نحوه توزیع نماینده‌ها در حوزه‌های انتخابیه در کارگروهی در حال بررسی است.

احمد علیرضابیگی در گفت‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اصل 64 قانون اساسی در خصوص افزایش تعداد نمایندگان، گفت: بر اساس قانون هر 10 سال با در نظر گرفتن‏ عوامل‏ انسانی‏، سیاسی‏، جغرافیایی‏ و نظایر آن، می توان حداکثر بیست‏ کرسی را به تعداد نمایندگان مجلس اضافه‏ کرد.



عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، افزود: با توجه به اینکه در طول سال‌های گذشته افزایشی انجام نگرفته است، در حال حاضر40 نماینده باید اضافه شود لذا نیازی به استفساریه از شورای نگبهان نیست زیرا قانون روشن است.



علیرضابیگی تصریح کرد: آنچه در این طرح حائز اهمیت است اینکه 40 نماینده‌ای که اضافه می‌شوند چگونه در حوزه‌های انتخابیه مختلف توزیع شود که به امنیت کشور لطمه وارد نشود و منافع ملت هم تامین شود و به حقوق مردم هم احترام گذاشته شود.



وی یادآور شد: این موضوع در کارگروهی در حال بررسی است چراکه طبق قانون اساسی محدوده‏ حوزه‌های‏ انتخابیه‏ و تعداد نمایندگان‏ را قانون‏ معین‏ می‌کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 354386
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار