خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/02/22 - 12:40
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
فرخی:

افزایش تعداد نمایندگان موجب توسعه و آبادانی مناطق مختلف می‌شود

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: شاید در نگاه نخست افزایش تعداد نمایندگان  برای  کشور هزینه‌بر باشد اما از طرف دیگر موجب پیگیری امورات مردم و توسعه و آبادانی مناطق مختلف خواهد شد، ضمن آنکه در توسعه ملی نیز تاثیرگذار است.

رسول فرخی میکال در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره درباره موضوع تقسیمات کشوری و افزایش نمایندگان، گفت: اگرچه براساس قانون باید هر 10 سال یک بار به تعداد نمایندگان افزوده شود اما در سال‌های اخیر این اتفاق نیفتاده است البته طبق بررسی انجام شده در کمیسیون شوراها باید براساس جمعیت، محرومیت و شرایط جغرافیایی به تعداد نمایندگان مناطق مختلف افزوده شود لذا قرار است این مصوبه کمیسیون در صحن علنی بررسی و رای گیری شود.



نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شاید در نگاه نخست افزایش تعداد نمایندگان  برای  کشور هزینه بر باشد اما از طرف دیگر موجب پیگیری امورات مردم و توسعه و آبادانی مناطق مختلف خواهد شد، ضمن آنکه در توسعه ملی نیز تاثیرگذار است.



وی درباره توسعه تقسیمات کشوری، بیان کرد: در این حوزه نیز مولفه‌هایی وجود دارد و باوجود آنکه برخی از مناطق استحقاق تقسیمات کشوری را دارند اما مصوبات گذشته مانع این مهم شده است به‌عنوان مثال در شهرستان لاهیجان درخواست معرفی شهرستان به عنوان شهرستان ویژه را داشتیم چراکه شهرستان بسیار متراکم است اما وسعت آن را در نظر نگرفتند.



عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین موقعیت تاریخی، طبیعی و گردشگری را در نظر نگرفتند در حالی که لاهیجان پایتخت چای ایران و... است اما این مزیت‌ها را در نظر نگرفتند در حالی که این اتفاق می‌تواند موجب ایجاد انگیزه در نیروی انسانی منطقه شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 361568
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار