خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/19 - 10:47
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
رضایی:

اعلام رضایت از اجرای توافق ایران، عراق و اقلیم کردستان درباره خلع سلاح  تروریست‌ها/ امنیت مرز قابل مماشات نیست

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و عراق میزان پیشرفت توافقنامه سه جانبه ایران، عراق و اقلیم کردستان برای خلع سلاح و اخراج گروهک‌های تروریستی و انتقال آنها به غرب عراق را مثبت ارزیابی کرد و گفت: اگرچه این موضوع با تأخیر همراه بوده اما مراحل اولیه اجرای آن آغاز شده و شاهد بهبود وضعیت امنیت مرزهای خود با این کشور هستیم.

 ابراهیم رضایی در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به میزان پیشرفت توافقنامه سه جانبه ایران، عراق و اقلیم کردستان برای خلع سلاح و اخراج گروهک های تروریستی از اقلیم به سمت غرب کشور عراق، گفت: مراحل اولیه اجرای توافقنامه آغاز شده است.



نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در دفاع از مرزهای خود جدی بوده و هیچ مماشاتی در این زمینه ندارد، اظهار داشت: برقراری امنیت مرزهای کشورمان جزء خطوط قرمز ما بوده و از آن کوتاه نمی آییم.



وی بر همین اساس یادآور شد: اگرچه موضوع اجرای توافقنامه با تأخیر انجام شد اما در حال اجرا بوده و هم اکنون شاهد بهبود وضعیت امنیت مرزها هستیم که نمونه آن امنیتی است که زائران ایرانی داشتند که مرزهای باشماق و تمرچین را برای سفر اربعین برگزیده بودند.



رضایی در ادامه تصریح کرد: اقلیم کردستان مصمم است بالاترین سطح همکاری را با ما داشته باشد و ما نیز منافع مشترکی با آنها داریم لذا از آنجایی که هرگونه تهدید برای کشورها، به ضرر دوطرف خواهد بود، با همکاری با یکدیگر امنیت مرزها را افزایش خواهیم داد.



رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و عراق در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به انگیزه ای که احزاب کردستان عراق برای توسعه روابط خود با ایران دارند، تصریح کرد: رویدادهای انتخاباتی پیش روی اقلیم کردستان است که در این میان احزاب این اقلیم معتقدند نقش جمهوری اسلامی ایران می تواند در ایجاد انسجام میان ملت کرد و در نتیجه ملت عراق مثمر ثمر باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 367763
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار