خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/24 - 09:22
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
رحیمی جهان آبادی:

استقرار زیردریایی اتمی آمریکا در منطقه ابزاری برای تهدید کشورهای اسلامی/ آمریکا به دنبال ایجاد خط امنیتی برای اسرائیل است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آمریکا با استقرار زیردریایی هسته‌ای خود در منطقه و افشای این موضوع ضمن ایجاد خط امنیتی برای اسرائیل، می خواهد کشورهای اسلامی را تهدید کند که اگر با صهیونیست ها مقابله داشته باشند، از سوی نیروهای نظامی آنها مورد تهاجم قرار خواهند گرفت.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص پشت پرده استقرار زیردریایی هسته‌ای آمریکا در خاور‌میانه، گفت: با بررسی رفتار غربی ها از زمانی دور می توان مشاهده کرد که آنها از کشتی های دارای توپ جنگی استفاده می کردند و هر زمانی که می خواستند کشوری را تهدید کنند، کشتی های خود را به آن کشور نزدیک می کردند.



نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: بنابراین باید اذعان کرد که این شیوه آمریکایی می خواهد به طور واضح بگوید که از نسل کشی، جنایت و اشغال غزه حمایت می کند.



وی با بیان اینکه مقامات کاخ سفید از هر ابزاری برای سرکوب مردم بی پناه غزه استفاده می کنند، ادامه داد: همچنین آمریکایی ها با استقرار زیردریایی هسته‌ای خود در منطقه و افشای این موضوع، می خواهند کشورهای اسلامی را تهدید کنند که اگر با صهیونیست ها مقابله داشته باشند، از سوی نیروهای نظامی آنها مورد تهاجم قرار خواهند گرفت.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه رفتارهای اخیر آمریکایی ها در مواجه با صهیونیست ها و تجاوز به غزه برای افکار عمومی دنیا شناخته شده است، افزود: در واقع آنها رفتارهای استعماری قرن 18 و 19 را تکرار می کنند؛ به عبارتی آمریکایی ها در حال ایجاد خط امنیتی برای اسرائیل هستند که این امر سبب تشدید خشم مردم خاورمیانه شده و می تواند موجب گسترش تنش و فراگیر شدن جنگ شود.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جنایت های رخ داده در غزه مصداق نقض حقوق بشر است، اظهار کرد: در این میان باید یادآور شد آمریکایی ها همواره در اجرای سیاست خارجی خودشان درباره حقوق بشر صحبت می‌کنند اما وقتی احساس خطر کنند، از تسلیحات اتمی و هسته ای استفاده می کنند که مصداق عینی نقض حقوق بشر محسوب می شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 371528
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم