خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/13 - 08:00
  • زمان مطالعه : 25 دقیقه
سرویس : سیاسی
خانه‌ملت از چهارمین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گزارش می‌دهد؛

از ثبت نام احمدی نژاد تا نمایندگان ادوار مجلس؛ شریعتمداری داوطلب کاندیداتوری انتخابات شد

چهارمین روز ثبت‌نام کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ۸ صبح یکشنبه - ۱۳خرداد - در ستاد انتخابات کشور آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، چهارمین روز ثبت‌نام کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ۸ صبح امروز - یکشنبه ۱۳ خرداد - آغاز شد و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد یافت.

محمد مهدی اسماعیلی  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم با حضور در ستاد انتخابات کشور برای کاندیداتوری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

اسماعیلی پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور با گرامیداشت یاد رئیس‌جمهوری شهید و همراهانش، گفت: مردم نمی‌خواهند دوباره جریان حاکمیت دوگانه راه بیفتد و دوباره به اسم خصوصی‌سازی حقوق کارگران و مردم پایمال شود. مردم نمی‌خواهند دوباره مافیای واردات چرخ کارخانه‌ها متوقف شود. مردم می‌خواهند راه رجایی و رئیسی ادامه پیدا کند. مردم رئیس‌جمهوری می‌خواهند که تداوم‌بخش دولت آیت‌الله رئیسی باشد.

مسعود زریبافان معاون احمدی نژاد در دولت دهم با همراهی محمد علی‌آبادی از اعضای هیئت دولت محمود احمدی‌نژاد با حضور در ستاد انتخابات کشور برای کاندیداتوری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

زریبافان در جمع خبرنگاران گفت: هدف اصلی من از حضور در انتخابات ریاست جمهوری کمک به پرشور شدن و مشارکت حداکثری در انتخابات و ایجاد رقابت جدی و تاثیرگذار و ایجاد زمینه متنوع برای تصمیم گیری و انتخاب مردم است. «دولت من دولت جمهوری اسلامی ایران است با دوبال جمهوریت و اسلامیت و با وظایف و اختیارات تعیین شده در فصل نهم قانون اساسی»، اظهار کرد: من دولت خود را دولت خدمت و مجاهدت برای حل مشکلات مردم می‌نامم.

حسینعلی قاسم‌زاده نماینده مردم بابل در دوره‌های پنجم تا هفتم مجلس با حضور در ستاد انتخابات کشور برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری نام‌نویسی کرد.

قاسم زاده پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران، گفت: سعی کردم زندگی خود را با طبقات متوسط پایین جامعه هماهنگ کنم، در صورت موفقیت حاکمیت قانون و توجه به معیشت را مورد توجه قرار خواهم داد و در چینش نیروهای متخصص و متعهد، بررسی و رصد مستمر آنها، عدالت در پرداخت و قیمت گذاری واقع بینانه، ارتقاء سطح زندگی مردم و اجرای برنامه های پنج ساله تلاش خواهم کرد. برخورد با فساد اداری نیز یکی دیگر از اولویت‌ها خواهد بود هم‌چنین ثبات اقتصادی برای تضمین سرمایه گذاری تعهد است.

سرتیپ حسین افشارزاده با حضور در ستاد انتخابات کشور برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نام‌نویسی کرد.

محمود احمدی‌نژاد با حضور در ستاد انتخابات کشور برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

عبدالرضا شیخ الاسلامی، مرتضی تمدن، مجتبی هاشمی ثمره و احمد علیرضا بیگی احمدی نژاد را همراهی می‌کنند.

او عضو مجمع تشخیص مصلحت و استاد دانشگاه علم و صنعت است. حضور دوساله در کسوت شهردار تهران و حضور چهارساله در جایگاه استاندار اردبیل از دیگر سوابق احمدی‌نژاد است.

رئیس دولت‌های نهم و دهم خواست اقشار مختلف مردم از سراسر کشور، به ویژه به صورت حضوری را دلیل حضور خود در عرصه انتخابات دانست و گفت: بنده این درخواست ها را فرمان ملت دانسته و با افتخار از آن پیروی کردم

محمود صادقی نماینده مجلس دهم با حضور در ستاد انتخابات کشور برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

صادقی بعد از ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کشور ما در حال حاضر با چالش ها و بحران های متعددی روبرو است، گفت: این چالش ها و بحران ها که عمدتا ریشه در نظام حکمرانی دارند نه تنها فرصت های پیشرفت را از بین برده بلکه باعث ناکامی و ناامیدی ملت ایران برای رسیدن به آرمان های متعالی انقلاب اسلامی شده است.

این نماینده اصلاح طلب ادوار مجلس ادامه داد: من با آگاهی از محدودیت های موجود و با اتکا از حمایت شما مردم وفادار تصمیم به شرکت در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو گرفتم. پیش نیاز اصلاح همه سیاست ها توجه به کرامت انسانی آحاد مردم، پاسداشت حقوق و آزادی های اساسی، احترام به حقوق برابر مردم ایران اعم از زن و مرد و هر قوم و قبیله ای است.

صادقی همچنین اظهار کرد: من به همه ملت تعهد می دهم که همواره صدای شما در حاکمیت باشم. شعار محوری من «توسعه پایدار و متوازن بر محور علم، تولید ملی و عدالت» است.

محمد مقیمی رئیس مرکز آموزش دیوان محاسبات کشور با حضور در ستاد انتخابات کشور برای کاندیداتوری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

مقیمی پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران، گفت: شخصا مسیولیت وزارت خارجه های اقتصادی را بر عهده می‌گیرم و با به کارگیری ایده های کارآفرین از فرصت های داخل کشور قاطعانه استفاده میکنم. برنامه های همه کاندیدا ها روشن است، منویات رهبری، برنامه هفتم و سیاست های ابلاغی، رئیس جمهور وظیفه نوشتن برنامه کلان را ندارد و وظیفه رئیس جمهور این است که برنامه های مصوب کلان و اسناد بالادستی را اجرایی کند.

وی تصریح کرد: نظام اداری و مدیریتی موتور محرک توسعه است و ما با نظام سنتی ای مواجه هستیم که باید آن را اصلاح کنیم و تا زمانی که رویکرد های سنتی تغییر نکن برنامه ها عملی نمیشود. و شعار من دولت کار آفرین بر مدار علم و عمل است.

صادق خلیلیان استاندار خوزستان با حضور در ستاد انتخابات کشور برای کاندیداتوری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

امیر ایرج شاهوردی، رییس دایره اطلاعات امنیت ستاد کل نیروهای مسلح هم به وزارت کشور آمد تا یک مقام اطلاعاتی امنیتی هم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده باشد.

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور با حضور در جمع اصحاب رسانه از قطعی شدن ثبت نام 10 داوطلب تا ساعت 14 امروز خبر داد.

حسن محمدیاری نماینده مردم تالش در مجلس شورای اسلامی برای ثبت نام وارد وزارت کشور شد تا شانس خود را برای تایید صلاحیت جهت حضور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیازماید.

محمدیاری نماینده مردم تالش در دوره های یازدهم و دوازدهم مجلس بعد از پایان روند ثبت نام خود در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران حاضر شد و بر داشتن برنامه برای حضور در عرصه ریاست جمهوری تأکید کرد و گفت: ما نمایندگان مردم شهرهای کم برخوردار در جریان صفر تا صد وضعیت مردم هستیم که می تواند به ما در عرصه خدمتگذاری به مردم کمک کند.

وی با اشاره به چالش های اقتصادی و اجتماعی موجود در جامعه که نیازمند راهکاری جدی است، عنوان کرد: در عرصه بین المللی نیازمند اقتدار هستیم نه انفعال و این اقتدار با رفتار عقلانی به دست می آید. متأسفانه در فضای مجازی گاهی چارچوب ها و خط قرمزها رعایت نمی شود. معتقدم اگر یک خبرنگار که پل ارتباطی میان مردم است به درستی عمل کند ما کمتر دچار چالش می شویم.

به گزارش خانه ملت، مهدی امیری اصفهانی معاون سیاسی امنیتی دادستان کل کشور در خلال حضور داوطلبان برای کاندیداتوری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با حضور در وزارت کشور از نزدیک در جریان روند ثبت نام از دواطلبان قرار گرفت. قرار است انتخابات ریاست جمهوری با نظارت دقیق و حداکثری نهادهای مربوطه هرچه با شکوه تر از گذشته برگزار شود.

مجتبی محفوظی نماینده مردم آبادان در مجلس یازدهم که در جریان داوطلبی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی رد صلاحیت شده بود، با حضور در وزارت کشور، امیدوارانه اقدام به ثبت نام کرد‌.

محفوظی نماینده ادوار مجلس از استان خوزستان پس از ثبت نام به عنوان داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور، گفت: ما برای آنکه ایران گهر تابان شود، خون دلها خورده ایم. دولت جایگاه ویژه ای در کشور دارد و ما نیازمند یک دولت قوی و باتجربه هستیم و ما برای تعیین کابینه به دنبال شایسته سالاری و گزینش افراد دلسوز و فراتر از جناح بندی هستیم و حتماً کابینه خود را از افراد فراجناحی انتخاب می‌کنم و شعار دولت من دولت همه و دولت نخبگان است.

 وی تاکید کرد: ما در کشور بن بست و مشکل غیرقابل حل نداریم و با شیوه ها و ایده های جدید مشکلات معیشتی و اقتصادی را قابل حل می‌دانیم.

شهریار حیدری نماینده کردزبان ادوار مجلس هم که برای حضور در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده بود، برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری احساس تکلیف کرد.

حیدری نماینده اسلام آباد غرب در دوره یازدهم مجلس بعد از ثبت نام جهت داوطلبی کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران حاضر شد و با بیان اینکه کشور ما در دنیا دارای جغرافیای بزرگ و مطرح است، گفت: اگر کسی که این جغرافیا را درک کند و بداند چه استعدادهایی در آن موجود است متوجه می شود که باید جزء قدرت های برتر در دنیا باشیم. با شناختی که از جغرافیا و استعدادهای کشور دارم می دانم که ایران اسلامی به این سمت حرکت می کند که جزء قدرت های دنیا باشد.

وی که نایب رئیسی کمیسیون امنیت ملی دوره یازدهم مجلس را در کارنامه خود دارد، در ادامه مشکلات کشور را در نتیجه بی توجهی به ظرفیت ها دانست و افزود: به ظرفیت ها و استعدادهای کشور تکیه خواهم کرد و با توجه به سوابق اجرایی و نمایندگی مجلس و شناختی که از این کشور دارم، قدرت نظام را به خوبی درک کرده ام و امروز با برنامه ای که دارم در صورت توفیق در این عرصه، اطمینان دارم می توانم جایگاه ویژه جمهوری اسلامی را بیش از گذشته به آن بازگردانم.

حیدری در ادامه با تأکید بر اینکه اگر ثروت و قدرت ملی افزایش یابد در حوزه بین الملل نیز قدرتمند خواهیم شد، گفت: یک درصد از جمعیت جهان و 7 درصد از منابع جهان در اختیار جمهوری اسلامی ایران است که باید با استفاده از این ظرفیت ها کشور را به سمت توسعه ببریم. این نماینده کردزبان دوره یازدهم مجلس با اشاره به تجربه نمایندگی خود در یک شهر مرزنشین، عنوان کرد: توجه به نقاط مرزی در ادامه باعث توجه به نقاط مرکزی کشور خواهد شد. حضور من در این عرصه با شناخت دقیق از ظرفیت های نظام در عرصه داخلی و خارجی بوده است.

علی صوفی دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات که استاندار گیلان در دولت اول و وزیر تعاون در دولت دوم محمد خاتمی بوده‌ و در دولت دوم میرحسین موسوی استاندار بوشهر و در دولت اول هاشمی رفسنجانی نیز استاندار کهگیلویه و بویر احمد بوده است، وارد وزارت کشور شد تا به عنوان یکی از داوطلبان اصلاح طلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری، در این رویداد ملی ثبت نام کند.

علی صوفی داوطلب اصلاح طلب کاندیدتوری انتخابات ریاست جمهوری بعد از ثبت نام، با حضور در جمع خبرنگاران از علل حضور خود در این عرصه گفت و اظهار کرد: تجارب کاری ام باعث شد وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری شوم؛ مدت زیادی استاندار بودم و به عنوان وزیر تعاون بازنشسته شدم. از نظر تخصصی کارم را در مخابرات آغاز کردم و کاملا با مسائل فنی آشنایی دارم.

وی افزود: قرن بیست و یکم قرن تغییرات پرشتاب در سه عرصه فناوری اطلاعات، ژنتیک و میکروسیلیکون ها است که مبنای کاری است که توسعه امروز بدون توجه به آنها امکان ندارد.

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی ادوار مجلس که بر اساس بیانیه حزب مؤتلفه به عنوان داوطلب کاندیداتوری این حزب معرفی شده است به همراه اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب مؤتلفه وارد ستاد انتخابات کشور شد تا در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کند.

محمد رضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس یازدهم پس از ثبت نام برای انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور گفت: انقلاب اسلامی به برکت وجود امام و رهبری حکیم و حضور مستمر مردم در عرصه‌های مختلف به دستاوردهای مهمی دست یافته است.

وی ادامه داد:در برخی‌ زمینه‌ها وضعیت کنونی نظام متناسب با ویژگی‌های انقلاب اسلامی برای پاسخگویی به رفع نیازهای مادی و معنوی مردم نیست. اولویت اول کشور حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است نیازمند کنار گذاشتن مجادلات مضر و دسته‌بندی‌های کاذب و استفاده از ظرفیت تمامی مدیران برای ارتقای نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: امروز هیچ اولویتی مهمتر از اولویت حل مشکلات اقتصادی و موضوعات معیشتی مردم نیست  هدف ما ایجاد تحول در عرصه اجرایی با اولویت حل مشکلات اقتصادی است؛ به عنوان فرزند کوچک نظام و بسیجی لشگر ۴۱ ثارالله به فرماندهی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، از اعتماد اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، از تشکل‌ها، گروه‌ها، بسیجیان و فرماندهان دفاع مقدس تشکر می‌کنم.

پورابراهیمی بیان کرد: متعلق به همه مردم ایران هستم و امیدوارم بتوانم خدمات ماندگاری در تاریخ انقلاب اسلامی از خود بر جای گذارم.امیدوارم به برکت خون شهدا و همه عزیزانی که برای انقلاب و نظام زحمت کشیدند و امروز خون بهای نظام مسیر حرکتی است که باید در راستای تحقق آرمانهای امام و رهبری تلاش کنیم وامیدوارم که ما هم بتوانم در این عرصه مهم سرمنشأ تحولات بزرگی در نظام اجرایی کشور به ویژه با اولویت حل مشکلات اقتصادی و معیشتی باشیم.

حسین میرزایی نماینده مردم اصفهان و ورزنه در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی وارد وزارت کشور شد تا برای کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری،  ثبت نام کند.

حسین میرزایی نماینده مردم اصفهان در دوره یازدهم مجلس بعد از پایان ثبت نام خود برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره علت حضور خود در این عرصه، گفت: انگیزه اخروی و انگیزه ظاهری باعث حضورم در این عرصه شد. ان شاءالله شورای محترم نگهبان بنده را جزء داوطلبان نهایی قرار ندهد تا از پاسخ در برابر خداوند در یوم الحساب معاف شوم و اگر این اتفاق افتاد ان شاءالله مردم به من رأی ندهند تا باز هم از پاسخ به درگاه الهی معاف شوم اما اگر رأی بیاورم قطعا کفش آهنی خواهم پوشید.

وی در ادامه با بیان اینکه تا کنون برنامه های زیادی برای حل مشکلات کشور نوشته شده اما هنوز مشکلات مردم پابرجا است، گفت: آقای هاشمی با آن هوش و اقتدار سیاسی که داشت نتوانست مشکلات اقتصادی را حل کند. آقای خاتمی با محبوبیتی که در آن سال ها پیدا کرد هم نتوانست. آقای احمدی نژاد با آن جرأت و پرکاری هم نتوانست. آقای روحانی هم که به جای خدا دست نیاز به سوی کدخدا دراز کرد نتوانست. عمر شریف آقای رئیسی آن مجاهد نستوه هم کفاف نداد.

میرزایی ادامه داد: آیا می توان گفت همه وزرای اقتصادی، رؤسای بانک مرکزی و رؤسای سازمان برنامه یا فاسد یا بی سواد یا بی عرضه بوده اند؟ هرگز نمی توان چنین قضاوت کرد. پاسخ آن است که ریل اقتصادی کشور از دولت سازندگی اشتباه گذاشته شده است که هیچ لوکوموتیورانی نتوانسته آن را درست کند.

محمدحسن قدیری ابیانه دیپلمات اصولگرا با سابقه سفیری ایران در استرالیا و مکزیک همچون دوره های قبل با حضور در ستاد انتخابات کشور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمدحسن قدیری ابیانه دیپلمات سابق اصولگرا که سفیری ایران در استرالیا و مکزیک را در کارنامه خود دارد بعد از ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نشست خبری خود با بیان اینکه تا زمانی که هر چیزی را اعم از ارز و سوخت را یارانه ای عرضه کنیم، محل ارتزاق مافیا را فراهم کرده و زمینه سازی فساد و رانت و رشوه را خواهیم داشت، گفت: قیمت ها باید واقعی شود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه ما رئیس جمهوری را می خواهیم که محبوبیت خود را به منافع مردم ترجیح نداده و انتصابات او جناح بندی نباشد، یادآور شد: باید شفافیت را در کشور ایجاد کنیم که از جمله آن شفافیت حقوق و درآمد افراد است چرا که مردم صاحب مال هستند.

غلامحسین رضوانی نماینده ادوار مجلس هم با ورود به وزارت کشور جهت ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، صف نمایندگان دوره یازدهم برای داوطلبی کاندیداتوری این دوره از انتخابات را طولانی تر کرد.

رضوانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی که براساس قانون اساسی، نظام امامت و امت است میوه برآمده از چهارده قرن جهاد، شهادت و اسارت است، گفت: نظام از مردم و مردم از نظام هستند، دشمنان فهمیده‌اند که جدایی بین این دو محال است از جنس کسانی نیستم که با دست پس می‌زنند و با پا پیش می‌کشند مدعی بی‌رغبتی برای کسب مناصب و در پاسخ به درخواست‌های مردم پا پیش گذاشته‌ام احساس مسئولیت من در پاسخ به ندای درونی وجدان برای حمایت از مظلوم است.

وی ادامه داد: همه کسانی که در معرض نامزدی هستند مدیون مردم و نظام برآمده از خون شهدا هستند توجه داشته باشیم که اسیر فضاسازی‌های قدرت طلبان مقدس‌نما نشویم ما در این مقطع باید از مدیرانی استفاده کنیم که از جنس مردم هستند.

محمد شریعتمداری سیاستمدار اصلاح طلب و از وزرای دولت های خاتمی و روحانی با حضور در وزارت کشور جهت ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، وزنه حضور اصلاح‌طلبان در این عرصه را سنگین تر کرد.

 

محمد شریعتمداری سیاستمدار اصلاح طلب که مسئولیت وزارتخانه‌هایی را در دولت‌های خاتمی و روحانی بر عهده داشت بعد از ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در جمع خبرنگاران حاضر شد و نابودی یک ملت زمانی فرا می رسد که امید و رویایی نداشته باشد، گفت: امروز به این دلیل در وزارت کشور حاضر شده ام چرا که می دانم حال ایران چندان خوب نیست اما باور دارم می توان اوضاع را بهتر کرد و ایرانی آزاد و شاد ساخت.

وی با اشاره به برنامه های خود، اظهار داشت: وعده می دهم که تحقق اهدافم به پشتوانه سال ها همکاری با گرایش های مختلف سیاسی، اختیارات ریاست جمهوری را به گونه ای به کار گیرم که بازیگران مؤثر در عرصه سیاست توان خود را در دعواها تلف نکنند.

شریعتمداری در ادامه تأکید کرد: خالص سازی نمی کنم بلکه تلاش می کنم تفاهم و اتحاد حداکثری را برای حل مسائل مردم به وجود بیاورم.

وی در ادامه با بیان اینکه در حوزه بین الملل در تعامل با همه ارکان نظام سازوکاری نتیجه گرا در مسیر حل مسئله تحریم فراهم خواهم کرد و نگاه سیاه و سفید به کشورها نخواهم داشت، یادآور شد: شایستگان را به کار خواهم گرفت و حق تقدم افاضل بر اراذل را ادا خواهم کرد.

این سیاستمدار اصلاح طلب در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: اگر رئیس جمهور شوم صدای همه مردم خواهم بود و صدای نسلی خواهم بود که کسی صدای آنها را نشنیده و مطالبات آنها سیاست زده نیست. وعده می دهم با تعامل با سایر قوا مردم را از کلافگی های اینترنتی رهایی بخشم. من صدای معلولان، کودکان کار و آسیب دیدگان جامعه ایران خواهم بود.

لحظاتی قبل، سیامک ره پیک قائم مقام دبیر شورای نگهبان و هادی طحان نظیف سخنگوی این شورا در دقایق پایانی چهارمین روز ثبت نام چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، از مراحل مختلف ثبت نام بازدید به عمل آوردند و از نزدیک از صحت روند آن برای برگزاری انتخاباتی سالم، اطمینان حاصل کردند.

سیامک ره‌پیک قائم مقام دبیر شورای نگهبان عصر یک شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ در جریان برگزاری چهارمین روز نام‌نویسی از داوطلبان نامزدی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات کشور گفت: خوشبختانه با وجود اینکه فرصت محدودی برای آماده سازی اقدامات وجود داشت، با هماهنگی بسیار خوبی که بین دستگاه‌های مختلف به ویژه وزارت کشور و شورای نگهبان به عنوان دو دستگاه اصلی در اجرا و نظارت بر انتخابات به وجود آمد، خیلی سریع و با هماهنگی و با تدابیر مفیدی که اندیشیده شد، مقدمات کار آماده شد و هم از جهت سازوکارهای قانونی و رویه‌ها، و هم از جهت امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دوستان خیلی تلاش کردند.

وی افزود: در بازدیدی که امروز از ستاد انتخابات کشور داشتیم به لطف خدا فضای خیلی مناسبی فراهم بود و از جهت نیروی انسانی نیروهای آماده و آموزش دیده‌ای حضور دارند؛ همچنین بر اساس توضیحاتی که از سوی مسئولان ستاد انتخابات کشور ارائه شد در کل هیچ مشکلی در فرایند ثبت نام‌ها وجود نداشته است. ما از طرق دیگر از جمله مراجعه کنندگان و دستگاه‌های دیگر نیز گزارش‌هایی گرفته بودیم و بر اساس این گزارشات اقدامات با سرعت و نظم قابل توجهی درختی انجام است و ان‌شاءالله این کار تا پایان فرایند ثبت نام که فردا خواهد بود ادامه پیدا می‌کند.

قائم مقام دبیر شورای نگهبان عنوان کرد: بعد از پایان مهلت قانونی ثبت نام از داوطلبان نامزدی انتخابات، پرونده داوطلبان در شورای نگهبان مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در موعد مقرر نتایج بررسی صلاحیت‌ها اعلام خواهد شد و در ادامه نیز مراحل تبلیغات انتخاباتی و برگزاری انتخابات را خواهیم داشت. ان‌شاءالله انتخابات پیش رو نتیجه بسیار مفید و موثری برای کشور داشته باشد.

ره پیک همچنین درباره رویکرد شورای نگهبان در خصوص بر سی صلاحیت ها گفت:ملاک در ثبت‌نام ها و هم‌چنین بررسی صلاحیت‌ها قانون است و آنچه در قانون اساسی، قوانین عادی و آیین‌نامه‌های مربوطه آمده است در این فرآیند مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا ممکن است صلاحیت کسانی که در دوره‌هایی احراز صلاحیت نشدند، در این دوره احراز شود؟ تاکید کرد: وقتی فاصله میان دوره‌های مختلف انتخاباتی ایجاد می‌شود، ممکن است اطلاعات جدیدی درباره افراد وجود داشته باشد و هیچ قضاوتی نمی‌شود کرد؛ در هر دوره باید وضعیت داوطلبان بررسی شود و از قبل نمی‌توان گفت که چه اتفاقی خواهد افتاد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان همچنین در پاسخ به پرسشی درباره ادعای برخی از داوطلبان نامزدی در خصوص رایزنی با شورای نگهبان برای نامنویسی در انتخابات گفت: کسی با شورای نگهبان به عنوان نهاد شورای نگهبان و تمام اعضای این شورا رایزنی نکرده است و ممکن است مقصود این افراد این باشد که احیانا یکی از اعضاء را در جایی دیدند و یا با او تلفنی صحبت کرده باشند.

ره پیک در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه مناظرات تلویزیونی نامزدها چگونه خواهد بود؟ عنوان کرد: تنظیم و کیفیت مناظرات بر عهده صدا و سیما است فکر می‌کنم که در روزهای آینده مسئولان صداوسیما اطلاع رسانی خواهند کرد.

هادی طحان نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در جریان برگزاری چهارمین روز نام‌نویسی از داوطلبان نامزدی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران گفت: زمان‌بندی انتخابات گام به گام در حال طی شدن و همه چیز طبق زمانبندی و تقویم انتخابات در حال سپری شدن است.

وی افزود: در جریان بازدید امروز از ستاد انتخابات کشور به لطف خدا شاهد نظم عزیزان در ثبت نام هستیم و نسبت به ادوار گذشته نیز ساماندهی خیلی بهتری صورت گرفته است که بخشی از علت آن مصوبه شورای نگهبان در خصوص تعاریف شرایط و معیارهای ثبت نام است که شرایطی شکلی نظیر سن، سابقه و مدرک تحصیلی را مورد نظر قرار داده و بخشی دیگر نیز به عزیزان وزارت کشور باز می‌گردد که مصوبه شورای نگهبان را به عنوان مبنای عمل قرار دادند.

سخنگوی شورای نگهبان اظهار کرد: ان‌شاءالله فردا که روز پایانی ثبت نام است فرآیند به همین صورت طی شود. ان‌شاءالله در فرصت ۵ روزه شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت‌ها اقدامات لازم انجام خواهد شد و اگر هم نیاز بود بخشی از زمان ۵ روز دوم را نیز استفاده خواهیم کرد.

جلیل جعفری نماینده ادوار مجلس همزمان با دقایق پایانی مهلت ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری با مراجعه به وزارت کشور، در این رویداد ملی ثبت نام کرد.

جلیل جعفری نماینده ادوار مجلس در جمع خبرنگاران علت حضور در کارزار انتخابات را توضیح داد و گفت: امروز احساس کردم به دلیل توانایی هایی که در خود می بینم و علاقه ای که به ریاست جمهوری دارم باید وارد این عرصه شوم و به دلیل حضور در قوه مقننه، تخصص و آشنایی لازم را دارم.

وی بیان کرد: من نماینده مردم یک شهر کم برخوردار بودم از این رو با مشکلات مردم آشنایی داشته و برای ریاست جمهوری خود و اداره کشور نیز برنامه دارم.

سیدغنی نظری خانقاه نماینده ادوار مجلس نیز در آخرین دقایق ثبت نام به وزارت کشور آمد تا در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کند. سیدکاظم موسوی دیگر نماینده ادوار مجلس، او را همراهی می کرد.

سیدغنی نظری خانقاه بعد از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: با هدف افزایش مشارکت مردم در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری حضور یافتم.

وی افزود: حمایت از اقشار کم درآمد و تلاش برای اجرای قوانین بالادستی از اهم برنامه های من است.

همچنین محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات کشور به ارائه گزارشی از چهارمین روز نام نویسی از داوطلبان نامزدی انتخابات چهاردهم دوره ریاست جمهوری پرداخت و گفت: امروز ۵۷ نفر مراجعه کننده داشتیم که از این تعداد ۷ نفر خانم و ۵۰ نفر آقا بودند و ۲۰ نفر از این ۵۷ نفر ثبت‌نام کردند.

وی اظهار کرد: مجموعا در طی این ۴ روز ۱۳۷ نفر مراجعه کننده داشتیم که ۱۵ خانم و ۱۲۲ نفر آقا بودند. در مجموع نیز تعداد ثبت‌نام کنندگان تا پایان روز چهارم ۳۷ نفر است و فردا آخرین روز نام نویسی از داوطلبان نامزدی انتخابات است.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به افراد ثبت‌نام‌کننده طی امروز گفت: آقایان محمدمهدی اسماعیلی، مسعود زریبافان، حسین افشارزاده، محمود احمدی‌نژاد، حسینعلی قاسم‌زاده، محمود صادقی، صادق خلیلیان، سیدمحمد مقیمی، ایرج شاهوردی، محمدحسن قدیری ابیانه، حسن محمدیاری، سیدمجتبی محفوظی، شهریار حیدری، علی صوفی، محمدرضا پور ابراهیمی، حسین میرزایی، غلامحسین رضوانی، محمد شریعتمداری، جلیل جعفری و سیدغنی نظری ۲۰ نفری هستند که امروز ثبت‌نام کردند.

گفتنی است؛ طی سه روز گذشته محمدرضا صباغیان، مصطفی کواکبیان، عباس مقتدایی، قدرتعلی حشمتیان، سعید جلیلی، علی لاریجانی، محمود احمدی بیغش، محمد خوش چهره، عبدالناصر همتی، احمد رسولی نژاد، وحید حقانیان، مسعود پزشکیان، علیرضا زاکانی، حبیب‌الله ده مرده، محمدرضا میرتاج‌الدینی، زهره الهیان و فداحسین مالکی اسامی ۱۷ نفری هستند که یا حضور در ستاد انتخابات کشور برای داوطلبی نامزدی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری  نام‌نویسی کرده‌اند.

شایان ذکر است؛ کاندیداها فرصت دارند نهایتا تا ساعت ۱۸ روز ۱۴ خرداد با حضور در ستاد انتخابات کشور در این انتخابات ثبت‌نام کنند./

پایان پیام

محمد رضا پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس یازدهم پس از ثبت نام برای انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور گفت:
انقلاب اسلامی به برکت وجود امام و رهبری حکیم و حضور مستمر مردم در عرصه‌های مختلف به دستاوردهای مهمی دست یافته است.
در برخی‌ زمینه‌ها وضعیت کنونی نظام متناسب 
 
ویژگی‌های انقلاب اسلامی برای پاسخگویی به رفع نیازهای مادی و معنوی مردم نمی‌باشد.
 
اولویت اول کشور حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است
 
نیازمند کنار گذاشتن مجادلات مضر و دسته‌بندی‌های کاذب و استفاده از ظرفیت تمامی مدیران برای ارتقای نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم.
 
امروز هیچ اولویتی مهمتر از اولویت حل مشکلات اقتصادی و موضوعات معیشتی مردم نیست
 
 هدف ما ایجاد تحول در عرصه اجرایی با اولویت حل مشکلات اقتصادی است
 
به عنوان فرزند کوچک نظام و بسیجی لشگر ۴۱ ثارالله به فرماندهی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، از اعتماد اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، از تشکل‌ها، گروه‌ها، بسیجیان و فرماندهان دفاع مقدس تشکر می‌کنم.
 
متعلق به همه مردم ایران هستم و امیدوارم بتوانم خدمات ماندگاری در تاریخ انقلاب اسلامی از خود بر جای گذارم.
 
امیدوارم به برکت خون شهدا و همه عزیزانی که برای انقلاب و نظام زحمت کشیدند و امروز خونبهای نظام مسیر حرکتی است که باید در راستای تحقق آرمانهای امام و رهبری تلاش کنیم.
 
امیدوارم که ما هم بتوانم در این عرصه مهم سرمنشا تحولات بزرگی در نظام اجرایی کشور به ویژه با اولویت حل مشکلات اقتصادی و معیشتی باشیم.
  • کد خبر : 379193
کلمات کلیدی
فائزه ظهیری
خبرنگار

فائزه ظهیری

آخرین اخبار