خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/25 - 16:15
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
جلال‌زاده:

اروپا در سالگرد پروژه اغتشاش در مقام بازنده، تنها مانده است/ غربی‌ها به دنبال فرصت‌ کنشگری از پنجره هسته‌ای

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به دلایل عصبانیت تروئیکای اروپایی در صدور بیانیه ضد ایرانی، نوشت: اروپا در سالگرد پروژه اغتشاش در مقام بازنده، تنها مانده و از پنجره هسته‌ای برای خود فرصت کنشگری ساخت.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در قالب یک رشته توییت با بیان اینکه اروپا در سالگرد پروژه اغتشاش در مقام بازنده، تنها مانده و از پنجره هسته‌ای برای خود فرصت کنشگری ساخت، به تحلیل تلاش قدرت‌های اروپایی برای حفظ جایگاه خود در تحولات آینده جمهوری اسلامی ایران پرداخت که به شرح زیر است:



«یافتن دلیل عصبانیت تروئیکای اروپایی در صدور بیانیه ضد ایرانی کار سختی نیست. اروپا در سالگرد پروژه اغتشاش در مقام بازنده، تنها مانده و از پنجره هسته‌ای برای خود فرصت کنشگری ساخت.



شرکای اروپا در فتنه سال گذشته، یعنی آمریکا و برخی کشورهای حوزه خلیج فارس، در ماه‌های گذشته برای کسب منافع ملی خویش به سراغ اروپایی‌ها نرفتند که هیچ، با آنها مشورت هم نکرده و در تحولات جمهوری اسلامی مسیر منافع خود را انتخاب کردند.



موضوع هسته‌ای بهانه‌ای برای فرانسه، انگلیس و آلمان شد که با این موضع‌گیری هم خودی نشان دهند و هم از تضعیف بیشتر جایگاه اروپا در تحولات آینده جمهوری اسلامی جلوگیری کنند.»/



پایان پیام

  • کد خبر : 368121
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار