خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/04/12 - 15:43
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
رضازاده با اشاره به اتهامات ضدایرانی سران ناتو؛

اروپایی‌ها ناقض برنامه جامع اقدام مشترک هستند/ همراهی با کاخ سفید راه بجایی نمی‌برد

عضو هیات رییسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: اعمال فشار حداکثری علیه تهران از سوی بسیاری از اعضای ناتو مصداق نقض حقوق بشر است.

یعقوب رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  در واکنش به اتهامات ضدایرانی سران ناتو، گفت: متاسفانه در اعلامیه نشست کشورهای عضو ناتو شاهد درج اتهامات بی اساس نسبت به جمهوری اسلامی بودیم که نشان دهنده رویکرد خصمانه غربی ها نسبت به تهران است.



نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سران ناتو ایران را ناقض برنامه جامع اقدام مشترک دانسته اند، اظهار کرد: این مهم در حالیست که کشورهای اروپایی عضو برجام به هیچ یک از تعهداتشان عمل نکردند و حتی در مقابل خروج یکجانبه ایالات متحده نیز واکنشی نداشتند که نشان دهنده همراهی آنها با کاخ سفید است.



وی در این زمینه، ادامه داد: سران برخی از کشورهای اروپایی فراموش نکنند که آنها مقررات حقوق بین‌الملل را رعایت نمی کنند و حمایت آنها از آشوبگران برای صدمه زدن به مردم ایران مصداق بارز این امر محسوب می شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن تاکید بر اینکه اعمال فشار حداکثری علیه تهران از سوی بسیاری از اعضای ناتو مصداق نقض حقوق بشر است، افزود: اروپایی ها بجای طرح اتهامات بی اساس، ابتدا اقدام به تامین منافع تضییع شده مردم ایران کنند.



عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح اتهام علیه ایران در اعلامیه نشست پایانی ناتو مبتنی بر محکوم کردن رفتارهای بی ثبات کننده جمهوری اسلامی در منطقه، خاطرنشان کرد: برخی از کشورهای اروپایی به وضوح از تروریسم بین‌المللی حمایت می کنند که گروهک منافقین مصداق آشکار آن محسوب می شود لذا نباید ژست انسان دوستانه بگیرند./



پایان پیام

  • کد خبر : 364398
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار