خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/24 - 11:16
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
مقتدایی:

ارتباط سازنده ایران با همسایگان، رژیم صهیونیستی را نگران کرده است

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: رویکرد دستگاه دیپلماسی در توسعه روابط با همسایگان و وحدت بین کشورهای اسلامی، رژیم صهیونیستی را نگران کرده است.

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به سیاست توسعه روابط توسط جمهوری اسلامی گفت: ما به همسایگان خود این پیام را داده ایم که بر اساس منافع مشترک و متقابل و با حفظ اصول و چارچوب دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران آماده رقم زدن فصل جدیدی در روابط هستیم.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نگاه ما معطوف به هیچ کشوری نیست و همه کشورها در دیپلماسی جمهوری اسلامی بر اساس حکمت، عزت و مصلحت به طور یکسان تعریف شده اند و عملکرد و مواضع این کشورها بر نوع تعامل ما با آنها تأثیرگذار خواهد بود.

وی اضافه کرد: هوشیاری لازم را باید داشته باشیم تا شیطنت بیگانگان که حفظ و تقویت روابط ایران با همسایگان را خلاف منافع خود می دانند بر روابط ایران و همسایگان اثر منفی نداشته باشند.

این نماینده مجلس در دوره دوازدهم بیان کرد: همچنین باید توجه کنند که اگرچه جمهوری اسلامی سیاست حسن همجواری و توسعه روابط دو و چندجانبه را در پیش گرفته اما با دقت نوع رفتارهای کشورهای دیگر را نیز رصد می کند.

مقتدایی افزود:رویکرد دستگاه دیپلماسی یعنی نگاه به شرق و همسایگان و وحدت بین کشورهای اسلامی، دشمنان و رژیم صهیونیستی را نگران کرده و آنها نمی خواهند این سیاست به نتیجه برسد از همین رو به دنبال اختلاف افکنی و قطبی سازی هستند اما ایران اسلامی با هیچ کشوری اختلاف ندارد و به دنبال روابط دوستانه است ./

پایان پیام

  • کد خبر : 383229
کلمات کلیدی
علیرضا خادمی
خبرنگار

علیرضا خادمی

آخرین اخبار