خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/08/28 - 16:58
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
جوکار با اشاره به اتهامات اخیر وزیر خارجه انگلیس به ایران:

ادعای مخاطره‌آمیز بودن صنعت هسته‌ای کشورمان ناشی از پیشرفت ایران است

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس معتقد است انگلیس برای دریافت کمک از هم‌پیمان آمریکایی خود به خصوص در زمان بحران انرژی اروپا، اتهامات زیادی به ایران وارد کرده و از اغتشاشات حمایت می‌کنند.

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  با اشاره به لفاظی های اخیر وزیر خارجه انگلیس درباره توان هسته ای ایران که ما را خطری برای منطقه و فرامنطقه دانسته است و حمایت از اغتشاشات اخیر، گفت: ادعاهای انگلیس ناشی از فشاری است که پیشرفت ایران به آنها وارد کرده است.



نماینده مردم یزد در مجلس بر همین اساس تصریح کرد: از سوی دیگر امروز اروپایی ها به بحران هایی در حوزه انرژی و غیره برخورد کرده‌اند که تلاش می کنند برای دریافت کمک از هم پیمان آمریکایی خود، شرایطی را در مذاکرات هسته ای به کشورمان تحمیل کنند تا بتوانند منافع خود را تضمین کنند.



وی افزود: زمان مذاکرات وقتی پیشنهادی از سوی ایران ارائه می شد اروپایی ها آن را کارساز قلمداد می کردند اما وقتی بعد آمریکایی ها با این پیشنهادات مخالفت می کردند، آنها هم به تبعیت، علیه ایران موضع گیری می کردند.



جوکار در ادامه در خصوص توان هسته ای کشورمان توضیح داد: صنعت هسته ای ایران همواره صلح آمیز خواهد بود که بارها آن را اعلام کرده و گفته ایم سلاح هسته ای جایگاهی در برنامه های هسته ای ایران ندارد. خط قرمز جمهوری اسلامی، تولید و استفاده از جنگ افزارهای هسته ای نیست؛ در حالی که رژیم صهیونیستی بنا به اعتراف خودشان بیش از 400  کلاهک هسته ای دارند.



این عضو مجمع نمایندگان استان یزد در ادامه با بیان اینکه آنها تلاش دارند تا همه کشورهایی که دارای منابعی هستند را تحت استعمار خود قرار دهند، عنوان کرد: راهبرد آنها این است که برای نفوذ در کشورها در وهله اول اغتشاش و ناآرامی ایجاد می کنند که نمونه آن سوریه است و در نهایت با خلق داعش بی ثباتی عظیمی را رقم زدند و اکنون در حال نفت دزدی از این کشور هستند.



وی ادامه داد: در عراق هم ابتدا تجاوز ائتلاف عربی به این کشور را شاهد بودیم که بعد از آن منابع نفتی به غارت رفت و داعش به این کشور آمد که بهانه ای برای حضور نظامی آمریکا برای تأمین امنیت آنها باشد تا به چپاول خود به شیوه ای مثلا مشروع ادامه دهند.



جوکار اضافه کرد: آمریکایی ها در افغانستان نیز سالیان سال جنایت کردند و با سلاح های کشتار جمعی تعداد زیادی از مردم بی گناه را کشتند و در نهایت بعد از دولت سازی از آنجا خارج شدند و طالبان در این کشور مستقر شد.



وی یادآور شد: گناه ملت ایران امروز پیشرفت در حوزه های دفاعی، هسته ای، سلول های بنیادی، صنعت و غیره است که با وجود تحریم ها توانسته ایم پیشرفت های اساسی در حوزه های مهم داشته باشیم.



رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: انگلیسی ها ادعا می کنند ما پهپاد در اختیار روسیه قرار داده ایم در حالی که خود آنها سلاح های کشتار جمعی در اختیار کشورهایی قرار می دهند که ملت خود و ملت سایر کشورها را که علیه استکبار ایستاده اند را سرکوب کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 352330
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار