خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/09/06 - 17:50
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه
سرویس : سیاسی
عموئی با اشاره به نشست امروز کمیسیون امنیت ملی:

ادامه بررسی طرح سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه/ بر سلامت و فرایند های دادرسی نظارت می شود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به ادامه بررسی طرح سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در کمیسیون متبوعش، گفت: بر اساس این بندهای مصوب در کمیسیون، از ماموریت های این سازمان، نظارت بر سلامت و امنیت فرایندهای دادرسی با هدف استقلال قضایی جهت جلوگیری از مداخله افراد فاقد صلاحیت در پرونده های قضایی، خواهد بود.

ابوالفضل عموئی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در توضیح نشست امروز یکشنبه ۶ آذر ماه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: جلسه امروز کمیسیون، با حضور اعضا و نمایندگان قوه قضاییه و نهادهای اطلاعاتی کشور و مرکز پژوهش های مجلس به ادامه رسیدگی به طرح سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه اختصاص داشت.



سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: در ادامه رسیدگی عناوین به ماموریت های این سازمان، در ماده یک این طرح، بند ح ماده یکم در جلسه امروز به تصویب رسید. بر اساس این بند تصویب شده در کمیسیون، از ماموریت های این سازمان، نظارت بر سلامت و امنیت فرایندهای دادرسی با هدف استقلال قضایی جهت جلوگیری از مداخله افراد فاقد صلاحیت در پرونده های قضایی، خواهد بود.



وی در ادامه اظهار کرد: رسیدگی به سایر بندهای باقیمانده این طرح ۶ ماده ای در کمیسیون امنیت ملی در هفته های آتی ادامه خواهد داشت و پس از تکمیل مصوبه کمیسیون، این طرح جهت بررسی به صحن علنی مجلس گزارش خواهد شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 352661
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار