خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/08/16 - 09:24
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
عزیزی:

اختلاف نظر میان هیات حاکمه ایالات متحده و اروپا مانعی بر سر راه مذاکرات هسته‌ای است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد نظام سیاسی آمریکا و اروپا عزمی برای تصمیم گیری ندارند و اختلافات موجود میان هیات حاکمه ایالات متحده و قاره سبز، مانعی برای رسیدن به جمع بندی های لازم درباره مذاکرات هسته‌ای با ایران است.

ابراهیم عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با ابتکارات ارائه شده از سوی کشورمان به هماهنگ کننده اتحادیه اروپا با هدف پیشبرد و جمع بندی مذاکرات وین، گفت: متاسفانه علی رغم حسن نیتی که ایران در گفتگوهای برجامی نشان داده، شاهد اراده سیاسی از طرف های مقابل نبودیم.



نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع نظام سیاسی آمریکا و اروپا عزمی برای تصمیم گیری ندارند و اختلافات موجود میان هیات حاکمه ایالات متحده و قاره سبز، مانعی برای رسیدن به جمع بندی های لازم است.



وی با اشاره به اینکه ایران همواره اعلام کرده برای مذاکره مشکلی ندارد و در این راستا اقدام لازم را انجام داده است، ادامه داد: در همین راستا در موارد قبلی نیز ابتکاراتی را به طرفین مذاکره ارائه کردیم که این امر نیز بیانگر حسن نیت و جدی بودن کشورمان در گفتگوهای برجامی است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: بنابراین اگر آمریکایی ها و اروپایی ها آمادگی داشته باشند و در چارچوب مذاکرات تعیین شده از سوی ایران حرکت کنند، بدون شک ادامه مسیر گفتگوها در دسترس خواهد بود.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان مقامات آمریکایی و اروپایی نیز باید دست از اظهار نظرهای متناقض بردارند زیرا چنین رفتارهایی منجر به نتیجه نخواهد شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 351564
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار