خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/06/28 - 17:58
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
ساعدی مطرح کرد:

احیا و ترویج فرهنگ دفاع مقدس راه حل بسیاری از مشکلات کشور است/ خوزستان خط مقدم دفاع مقدس

نماینده مردم هویزه و دشت آزادگان در مجلس،تاکید کرد: احیاء و ترویج فرهنگ دفاع مقدس راه حل بسیاری از مشکلات کشور است.

قاسم ساعدی  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت دفاع مقدس را منشاء اقتدار، امنیت و صلابت ایران اسلامی دانست و گفت:پس از تنها سه ماه از شروع جنگ ؛هویزه در جبهه میانی و نزدیک سوسنگرد، شاهد حادثه مهمی بود که به شهادت علم‌الهدی و عده‌ای از دانشجویان پیرو خط امام انجامید؛واقعه‌ای که نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس به شمار می‌رود.



وی افزود:در این حماسه بزرگ شهید حسین علم‌الهدی و 148 تن از همرزمانش،به شهادت می‌رسند. تعدادی‌ نیز با تن‌ مجروح‌ خود را به‌ نیروهای‌ خودی‌ رساندند تا به‌ عنوان‌ پیام‌آوران‌ حماسه‌ هویزه‌ رسالت‌ سنگین‌تری‌ را بر دوش‌ بگیرند. 



عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خوزستان پیشانی و خط مقدم دفاع مقدس است ، مطرح کرد: احیا و ترویج فرهنگ دفاع مقدس راه حل بسیاری از مسائل و مشکلات کشور است و لازم است در سالگرد دفاع مقدس دلسوزان فرهنگ این ارزش‌ها را نشر دهند.



مردم دشت‌آزادگان در رشادت و مقاومت سابقه دیرینه دارند



نماینده مردم هویزه و دشت آزادگان در مجلس با تاکید بر حماسه و مقاومت مردم حوزه انتخابیه اش اظهارکرد: مردم مرزنشین در منطقه دشت‌آزادگان در رشادت و مقاومت سابقه دیرینه دارند؛مقاومت جانانه و ایثارگری‌های مردم و عشایر بومی منطقه بسیار چشم‌گیر بود و همانند مردم خرمشهر و آبادان، سد محکمی برابر دشمنان بودند.



عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس،با تاکید بر اینکه مسولان باید به مردم خوزستان به عنوان خط مقدم دفاع مقدس بیش از پیش خدمت کنند، خاطرنشان کرد: استقلال و عزتی که کشور ایران به آن دست پیدا کرده مرهون فداکاری شهدا و ایثارگران است.



بیشتر بخوانید:





وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس به ملت ایران اسلامی شرف و عزت بخشیده است، افزود:دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها و دلاورمردی‌های شهدای کربلا بود که باید  رشادت‌ های مردم در دوران دفاع مقدس به نسل امروزی انتقال یابد.



ساعدی در ادامه مطرح کرد:در دفاع مقدس دشمن ما را تهدید کرد تا انقلاب اسلامی را از بین ببرد و جلوی صدور اندیشه‌ها را بگیرد، اما شاگردان مکتب امام حسین(ع) کاری کردند که جنگ تحمیلی عامل بقای انقلاب اسلامی شد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه درحالی که تمام دنیا در مقابل ما ایستاده بودند اما با اتکا به خداوند و جانفشانی رزمندگان اسلام پیروز نبردی نابرابر شدیم،خاطرنشان کرد:ما آغازکننده جنگ نیستیم، اما اهل تحمل ظلم و ستم و حرف زور هم نیستیم.



وی با اشاره به ظرفیت عظیم شهدا برای دفاع از دین و ارزش‌های انقلاب خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و انتقال آن به نسل امروزی به ویژه جوانان و نوجوانان رسالتی خطیر است که همگان باید به آن توجه داشته باشیم.



نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس با بیان اینکه همه ما به مردم خوزستان مدیون هستیم  ،تصریح کرد: اگر ایثارگری‌های مردم نبود ما نمی‌توانستیم 8 سال دفاع مقدس را پیروزمندانه پشت سر بگذاریم.در شرایط کنونی هم اگر توکل بر خدا و قدرت مردم و پیروی از مقام معظم رهبری در کنار هم باشند،این گردنه‌های سخت را هم پشت سر خواهیم گذاشت./



پایان پیام

  • کد خبر : 304798
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار