خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/09/27 - 16:09
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
نوش آبادی:

احضار سفیر ایران به بهانه های حقوق بشر از سوی ایتالیا پیروی از سیاست واشنگتن است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اعتقاد دارد احضار سفیر ایران به بهانه های حقوق بشر از سوی ایتالیا در راستای جنگ روانی است که کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا برای بدنام کردن جمهوری اسلامی ایران انجام می دهند.

حسین نوش آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اظهارات وزیر خارجه ایتالیا مبنی بر قصد این کشور برای احضار سفیر ایران به بهانه های حقوق بشر، گفت: اقدامی که ایتالیا انجام داد در راستای جنگ روانی است که کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا برای بدنام کردن جمهوری اسلامی ایران انجام می دهند و با ادعای نقض حقوق بشر و حقوق زنان تلاش می کنند سیمای کریهی از کشورمان در افکار عمومی به تصویر کشیده و وانمود کنند حقوق بشر در ایران رعایت نمی شود.



نماینده مردم ورامین ، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این رفتارها نوعی مداخله در مسائل داخلی کشور ما بوده و خلاف اصل حاکمیت ملی و اصل استقلال دولت ها و ملت ها است. از سوی دیگر نهادهای سیاسی برای پیگیری منافع نظام سلطه در منطقه و منزوی کردن جمهوری اسلامی ایران درصحنه منطقه و بین الملل زنجیره ای از اقدامات حقوق بشری انجام می دهند.



وی ادامه داد: جمهوری اسلامی باید هوشیارانه با مسائل برخورد کرده و برای آن برنامه داشته باشد. ما باید از رفتارهای احساسی پرهیز کرده و به فکر این باشیم که در جهاد تبیین واقعیات و اتفاقاتی که در کشورمان می افتد را برای افکار عمومی داخلی و خارجی به خوبی تشریح کنیم.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: لازمه آن اقدام جدی از طریق نهادهای فرهنگی بین المللی برای روایتگری درست از وقایع ایران است. تلاشی که رسانه ملی در این زمینه باید انجام دهد تا دشمن ما را در یک فضای دیگری بیاورد. حربه آنها در حوزه هسته ای ضعیف شد لذا به سمت حقوق بشر روی آورده اند.



نوش آبادی تصریح کرد: آنها زمانی ما را تولیدکننده سلاح هسته ای اتمی می دانستند و امروز نیز ما را ناقض حقوق زنان می دانند از این رو دستگاه دیپلماسی ما باید تلاش کنند در هر فضایی افکار عمومی را آگاه کند و زمانی که سفرا برای پاسخگویی احضار می شوند، ابعاد این احضار شفاف سازی و رسانه ای شود تا سیاست های جمهوری اسلامی مشخص شود.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سفرا و دیپلمات های ما در خارج از کشور باید مرتب با رسانه ها در ارتباط باشند و با مردم گفت و گو کنند و این وظیفه آنها در جهاد تبیین در خارج از کشور است. باید نشست خبری بگذارند و با خبرنگاران حرف بزنند تا واقعیات منعکس شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 353927
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار