خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/10/27 - 14:51
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : سیاسی
ابطحی در نشست مشترک با اعضای خانه احزاب؛

احزاب، پیشران جهانی‌سازی گفتمان عدالت‌خواهی/ دنیای پساصهیونیسم در پیش است

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین با اشاره به اینکه اکنون فضای جهانی شدن برای گفتمان مقاومت و عدالت خواهی شکل گرفته است، گفت: احزاب در این راستا پیشران هستند و می‌توانند نقش پررنگی ایفا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نشست مشترک اعضای خانه احزاب ایران ظهر امروز (چهارشنبه ۲۷ دی ماه) با سیدمجتبی ابطحی دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین مجلس شورای اسلامی برگزار شد.



ابطحی در این نشست با اشاره به شرایط کنونی معادلات بین المللی، گفت: هم اکنون می توان مشاهده کرد که هندسه قدرت در دنیا در حال تغییر بوده و جهانی که در حال شکل گیری است دارای ابعاد مختلفی است.



وی اظهار کرد: جغرافیای قدرت اکنون جابجا شده و می‌توان نشانه‌های آن را به چشم دید؛ در واقع کشورهای جدید تاثیرگذار در معادلات دنیا بروز و ظهور کرده اند.



دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین تصریح کرد: در این میان مبانی قدرت نیز تغییر کرده است؛ به عبارتی دیدگاه ها و گفتمان جدیدی در حال شکل گیری است که امری قابل تامل است.



ابطحی با اشاره به اهمیت ایفای نقش جمهوری اسلامی در معادلات جهانی، ادامه داد: در واقع همه امور صرفا مربوط به غرب آسیا نمی‌شود و ضرورت دارد برای مقابله با دنیای استکبار، ایفای نقش کنیم.



دستیار ویژه وزیر کشور در امور فلسطین و محور مقاومت‌ با بیان اینکه دنیای استکبار تلاش های زیادی برای آسیب زدن به دنیای اسلام کرده است، افزود: به عنوان مثال گروه تروریستی داعش با هدف تفرقه افکنی و نابودی اسلام راه اندازی شد و مورد حمایت اطلاعاتی، مالی و تسلیحاتی قرار گرفت.



دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین با بیان اینکه ندای عدالت خواهی در دنیا سر داده شده است، بیان کرد: تظاهرات مستمر در خیابان های کشورهای غربی مانند فرانسه، انگلیس و حتی آمریکا این موضوع را نشان می‌دهد.



دستیار ویژه وزیر کشور در امور فلسطین و محور مقاومت با اشاره به اینکه اکنون فضای جهانی شدن برای گفتمان مقاومت و عدالت خواهی شکل گرفته است، تصریح کرد: احزاب در این راستا پیشران هستند و می‌توانند نقش پررنگی ایفا کنند.



وی با بیان اینکه تغییر معادلات محسوس است و باید سهم خود را مشخص کنیم، گفت: امروزه می‌توان با تکیه بر گفتمان مقاومت و پایداری در فلسطین و غزه این گفتمان را جهانی کنیم.



دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین با اشاره به اینکه اکنون ماهیت رژیم غاصب اسرائیل در خطر قرار دارد، افزود: به عبارتی رژیم صهیونیستی اکنون برای بقاء و حفظ ماهیت می‌جنگد؛ در این راستا کشورهای غربی مانند آمریکا و اروپایی ها سعی می‌کنند این رژیم درهم شکسته شده را حفظ کنند.



ابطحی ضمن اشاره به اینکه پایان جنگ در سرزمین های اشغالی به معنای آغاز درگیری و تنش های داخلی در میان صهیونیست‌ها خواهد بود، ادامه داد: به عبارتی سران رژیم صهیونیستی دادگاهی خواهند شد و این امر به فروپاشی رژیم غاصب و منحوس اسرائیل منجر می‌شود.



دستیار ویژه وزیر کشور در امور فلسطین و محور مقاومت با اشاره به اینکه سهم جمهوری اسلامی در دنیای پساصهیونیسم گسترده خواهد بود، تصریح کرد: بر این اساس همه باید تلاش کنند تا گفتمان عدالت خواهی و مقاومت در همه دنیا گسترش و نفوذ یابد و در صورت تحقق این امر، سهم ما نیز گسترده خواهد بود.



گفتنی است، اعضای خانه احزاب ایران نیز به بیان اقدامات خود در عرصه بین‌الملل پرداختند و دیدگاه های خود در زمینه مسائل مربوط به فلسطین خصوصاً شرایط کنونی غزه را مطرح کردند./



پایان پیام

  • کد خبر : 374828
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم