خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/24 - 11:24
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
حیدری:

اتاق جنگ آمریکا، حماس را فرصتی برای تشدید و تمدید تحریم‌ها علیه ایران می‌داند

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: وزارت خزانه داری ایالات متحده، حماس را فرصتی برای تشدید و تمدید تحریم ها علیه ایران می داند.

شهریار حیدری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص پشت پرده اتهام‌زنی آمریکا به ایران درباره حمایت نظامی از مقاومت فلسطین، گفت: آمریکایی‌ها طی چهاردهه گذشته به بهانه های مختلف اقدام به تحریم و اتهام زنی علیه جمهوری اسلامی ایران کرده اند؛ کشورمان حامی سیاسی و معنوی حماس و دیگر گروه های مبارز در فلسطین است اما حمایت تسلیحاتی ندارد؛ در واقع اصلا امکان حمایت تسلیحاتی وجود ندارد لذا تجهیزاتی که حماس از آنها بهره می برد، نتیجه تفکر خودشان است.



نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در این میان باید یادآور شد حماس دارایی ندارد که بخواهد از سوی آمریکا یا انگلیس تحت تحریم قرار بگیرد و مسدود شود؛ همچنین نباید فراموش کرد تجهیزاتی که حماس از آنها استفاده می کند در مقایسه با تجهیزات نظامی که آمریکایی ها در اختیار صهیونیست ها قرار می دهند، مولفه خاصی محسوب نمی شود از این رو اعمال تحریم به بهانه محدودسازی ارسال سلاح به حماس امری غیرمنطقی است.



وی ادامه داد: وزارت خزانه داری ایالات متحده که به عنوان اتاق جنگ اقتصادی علیه ایران نیز شناخته می شود، صرفا درصدد بهانه تراشی برای تحریم کشورمان خصوصا در حوزه تسلیحاتی است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: آنها به عبارتی حماس را فرصتی برای تشدید و تمدید تحریم ها علیه ایران می دانند؛ نباید فراموش کرد چندی پیش که تحریم های تسلیحاتی کشورمان مطابق قوانین بین المللی لغو شد، کاخ سفید به شدت با آن مخالفت کرد و موضع گیری منفی داشت.



نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: این تحریم ها جایگاه قانونی ندارد و مسبوق به سابقه است لذا اتهام زنی و زمینه سازی مقامات آمریکایی علیه کشورمان راه بجایی نخواهد برد./



پایان پیام

  • کد خبر : 371542
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم