خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/09/11 - 19:33
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
دیدار دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین با رییس جامعه المصطفی العالمیه؛

ابطحی:عدم تکرار روز نکبت برای صهیونیست‌ها شکست بزرگی است/ عباسی: شاهد بیداری ملت‌ها در برابر تمدن استعمارگر غرب هستیم

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین گفت: صهیونیست‌ها به عنوان یار استراتژیک اروپا و آمریکا تلقی می‌شدند اما اکنون به بار استراتژیک آنها تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، سید مجتبی ابطحی، دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین مجلس شورای اسلامی بعدازظهر امروز (شنبه، ۱۱ آذرماه) در جامعه المصطفی العالمیه حضور یافت و با حجت الاسلام والمسلمین عباسی مدیر دانشگاه یادشده گفت‌وگو کرد.



ابطحی با اشاره به اینکه امروزه رژیم‌ صهیونیستی در مقابل حماس به زانو درآمده است، گفت: مکان های آزادسازی و تبادل اسراء از سوی حماس تعیین می‌شود که نشان می‌دهد این نیرو در تماس غزه حضور دارد و صهیونیست ها نتوانستند آن ها را دچار آسیب کنند.



وی اظهار کرد: اکنون صهیونیست ها با عدم کسب پیروزی، گرفتن اسیر از حماس، جلب نظر افکار عمومی و حتی مشروعیت روبرو هستند؛ در واقع یار استراتژیک اروپا و آمریکا به بار استراتژیک تبدیل شده است.



دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین افزود: به عنوان مثال مشاهده می‌شود که مقامات اسپانیا علیه صهیونیست‌ها موضع گیری کردند که کم سابقه است.



ابطحی در ادامه، تصریح کرد: صهیونیست ها این جنگ را جنگ استقلال دوم می‌دانند و می‌خواستند روز نکبت ۲ را محقق کنند اما با شکست سنگین روبرو شدند.



وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد اکنون جامعه المصطفی العالمیه می‌تواند نقش خوبی در تبیین مسئله فلسطین ایفا کند و در این راستا می‌توان از ظرفیت‌های کارشناسان دینی و مذهبی و همچنین رسانه ملی بهره برد.



گفتنی است، در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین عباسی، رییس جامعه المصطفی العالمیه‌ با تاکید بر اینکه امروزه بیداری خوبی در میان ملت ها شکل گرفته، تمدن کنونی غرب را تمدن تهاجمی و استعمارگر معرفی کرد و عملیات طوفان الاقصی را یکی از برجسته‌ترین حوادث در حوزه گذار تمدنی کنونی دانست./



پایان پیام

  • کد خبر : 372354
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم