خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/08/25 - 19:30
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
سرگزی:

ابراز نگرانی از تاثیر منفی فعالیت تروریست‌ها در افغانستان بر کشورهای همسایه/ لزوم مقابله جدی با قاچاق مواد مخدر

رئیس فراکسیون حقوق بشر مجلس گفت: فعالیت گروهک های تروریستی در افغانستان بر امنیت کشورهای همسایه تاثیر می گذارد لذا هیات حاکمه این کشور باید این موضوع را جدی بگیرد.

محمد سرگزی  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهمیت برقراری تامین امنیت مرزهای مشترک میان ایران و افغانستان، گفت: بر خلاف رویه جانشینی دولت ها، از زمان روی کار آمدن هیات حاکمه جدید افغانستان تاکنون، شاهد عدم اجرای تعهدات بین کشورها پیرامون موضوعاتی مانند کنترل مواد مخدر، آب و غیره هستیم.



نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند و نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود ناامنی های مستمر در افغانستان به دلیل فعالیت تروریست ها، اظهار کرد: این تنش های داخلی بر کشورهای همسایه اثرگذار است که باید کنترل شود.



وی با تاکید بر اینکه سازمان های بین المللی باید به موضوعاتی مانند وجود تروریست ها در افغانستان و افزایش تولید مواد مخدر در این کشور ورود کنند، ادامه داد: هر چند سابقه تاریخی عملکرد این سازمان ها مانند سازمان ملل متحد نشان داده با توجه به سلطه گری‌شان عملا در حوزه های مرتبط با ایران ورود نمی کنند تا کشورمان تحت فشارهای مختلف مانند موضوعات یاد شده قرار بگیرد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه هر کشوری دارای تعهدات بین المللی نسبت به همسایگانش است که باید آنها را رعایت کند، افزود: این کشور نباید به پناهگاهی برای برخی گروهک های تروریستی تبدیل شود.



رئیس فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اینکه کشورمان باید این موضوعات را به هیات حاکمه افغانستان تذکر دهد، خاطرنشان کرد: در واقع کشورمان برای مبارزه با مواد مخدر هزینه های زیادی می پردازد و نباید این مهم با بی تفاوتی کشورها و سازمان های بین المللی مواجه شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 352266
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار