خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/13 - 10:14
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
نوش آبادی:

ائتلاف تهران و ریاض می‌تواند منجر به خروج نیروهای نظامی بیگانه از منطقه شود

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد: تهران و ریاض دو بازیگر مهم غرب آسیا هستند لذا ائتلاف دو کشور می‌تواند منجر به تشکیل ائتلاف منطقه‌ای شود که این موضوع دستاورد مهمی برای خروج نیروهای نظامی بیگانه و کشورهای فرامنطقه‌ای خواهد بود.

حسین نوش آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اهمیت عزیمت سفیر کشورمان به عربستان، گفت: بازگشایی سفارتخانه های ایران و عربستان زمینه ساز تحولات سیاسی و امنیتی در کل غرب آسیا تلقی می شود؛ در واقع استقرار سفراء نخستین گام برای پیشبرد اهداف دوجانبه است که می تواند در ثبات منطقه ای اثرگذار باشد.



نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: جمهوری اسلامی همواره تاکید داشته امنیت منطقه خصوصا خلیج فارس باید با همگرایی و هم افزایی کشورهای همسایه شکل بگیرد و اکنون زمینه تحقق این امر بیش از گذشته فراهم است.



وی ادامه داد: تهران و ریاض دو بازیگر مهم غرب آسیا هستند لذا ائتلاف دو کشور می تواند منجر به تشکیل ائتلاف منطقه ای شود که این موضوع دستاورد مهمی برای خروج نیروهای نظامی بیگانه و کشورهای فرامنطقه ای خواهد بود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: بدون شک اکنون فرصت های مهم همکاری در عرصه های اقتصادی، تجاری، سیاسی، امنیتی، فرهنگی و گردشگری وجود دارد و برای تقویت مناسبات در این حوزه ها نیاز به برنامه ریزی مدون است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت:نباید فراموش کرد که آقای عنایتی، سفیر جدید کشورمان در عربستان از جمله دیپلمات های خوش سابقه است که امیدواریم در گسترش روابط دو کشور موثر باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 367650
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار