خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/11/25 - 11:41
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
عزیزی در واکنش به سفر رابرت مالی به عربستان:

آمریکا به دنبال تامین امنیت و آسایش کشورهای منطقه نیست/ سعودی‌ها به لبخندهای ایالات متحده دلخوش نباشند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه سفر رابرت مالی به عربستان را در حوزه نفوذ و تغییر جهت دادن سیاست‌های منطقه ارزیابی می‌کنیم، گفت: ایالات متحده به دنبال تامین امنیت و آسایش کشورهای منطقه نیست و این سفر دستاوردی نخواهد داشت.

ابراهیم عزیزی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص سفر یک هیئت بلندپایه از دولت آمریکا به سرپرستی «رابرت مالی» نماینده ویژه این کشور در امور ایران به عربستان سعودی، گفت: بارها به کشورهای همسایه و به ویژه کشورهای منطقه تاکید کردیم که کشورهای فرامنطقه‌ای هیچ حسن نیتی در روابط با کشورهای منطقه ندارند و اساسا بر مبنای منافع خود عمل می کنند و هر زمان منافعشان اقتضاء کند از تمام ظرفیت ها برای حاکمیت رویکردهای ضد امنیت منطقه ای استفاده می‌کنند.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: اروپایی ها و امریکایی‌ها به راحتی با روحیه قلدرمابانه منافع منطقه‌ای را فدای منافع خود کردند، ما معتقدیم کشورهای منطقه نباید به لبخندهای دروغین افرادی که در هیات حاکمه امریکا هستند، دلخوش باشند و سفر رابرت مالی را از این زاویه ارزیابی می‌کنیم.



وی در ادامه اظهار کرد: کشورهای منطقه نباید اجازه دهند که این سفرها موجب سلب امنیت منطقه شود و منافع منطقه را مورد خدشه قرار دهد. رابرت مالی باید بداند که تحولات منطقه‌ای مورد تاکید و رصد ماست و اگر اقدامات مداخله جویانه انجام گیرد، به ویژه اقداماتی در امور داخلی و مسائل مرتبط با امنیت منطقه انجام دهند، مورد پاسخ قاطع خواهد بود.



عزیزی معتقد است: کشورهای منطقه باید مصالح و امنیت منطقه را با رویکرد هم افزا و مشارکت جویانه دنبال کنند و اینگونه می‌توانند بر بسیاری از مشلات فایق آیند. آنها باید بپذیرند کشورهایی چون امریکا به دنبال تامین امنیت و آسایش کشورهای منطقه نیستند و طبیعتا این نوع سفرها دستاوردی نخواهد داشت. کشورهای منطقه به ویژه همسایگان نباید دلخوش به این سفرها باشند.



نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سفر رابرت مالی را در حوزه نفوذ و تغییر جهت دادن سیاست‌های منطقه ارزیابی کنیم. رابرت مالی در طول ایامی که گذشت، گروه اقدام علیه ایران را راه اندازی و در مسائل داخلی ایران دخالت کرد اما شکست خوردند لذا برای توجیه شکست‌های اخیر به کشورهای منطقه سفر کردند. آنها باید بپذیرند شکست خوردند و بعد از این هم اگر در مسائل ایران دخالت کنند، ملت قهرمان پاسخ کوبنده ای را به آنها خواهد داد./



پایان پیام

  • کد خبر : 357132
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار