خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/09/26 - 15:20
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
نوش آبادی:

آمریکا با فریبکاری عضویت ایران از کمیسیون مقام زن را لغو کرد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: آمریکا از بی اطلاعی کشورهای مستقل و با تحریف واقعیت ها در ایران، ما را از عضویت در کمیسیون مقام زن محروم کرد.

حسین نوش آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به لغو عضویت ایران از کمیسیون مقام زن در سازمان ملل، گفت: لغو عضویت ایران از این کمیسیون به پیشنهاد آمریکا، فریبکاری است، آنها از یک سو خود را طرفدار حقوق بشر و حقوق زنان ایران نشان می دهند اما ایران را از عضویت در نهادهای حقوق بشری و زنان محروم می کنند که نشان می دهد آمریکایی ها فریبکار هستند و سیاست های دوگانه ای دارند.



نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس ادامه داد: از طرفی باید پذیرفت که ما در ارائه واقعیت های حقوق زنان در ایران ضعف هایی داشتیم، جمهوری اسلامی بیش از سایر کشورها به حقوق زنان پایبند است به طور نمونه جمعیت زنان تحصیل کرده ایران در علوم پزشکی و سایر رشته ها بسیار بیشتر است همچنین تعداد زندانیان زن در آمریکا بسیار بالاتر از ایران است.



وی بیان کرد: برای زنان در ایران فضا برای رشد فراهم هست، آنها می توانند در بخش های علمی، فرهنگی، بهداشتی و حتی مدیریتی فعالیت کنند در حالی که در کشورهای غربی به این میزان فضا و زمینه برای زنان فراهم نیست.



این نماینده مجلس تاکید کرد: تحریف واقعیت ها و سیاه نمایی ها باعث شده است که نگاه نادرست علیه ایران شکل بگیرد. ما اگر گزارش هایی برپایه آمار و اسناد و به موقع به نهادهای بین المللی ارائه می کردیم، امروز این نهادها نمی توانستند برخلاف واقعیت و تحریف علیه ایران قطعنامه هایی صادر کنند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: تحریف واقعیت ها از سوی کشورهای غربی باعث شد کشورهای بی طرف هم به غلط علیه ما رای دهند که باید در این زمینه عملکرد بهتری داشته باشیم، لازم است گزارش های درست و به موقع ارائه کنیم تا نهادهای بین المللی نتوانند از بی اطلاعی سایر کشورها اقدامات سیاسی علیه ایرا رقم بزنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 353882
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار