خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/08 - 14:04
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

آمریکا با صدور معافیت تحریمی برای پرداخت بدهی عراق درصدد کاهش چالش با ایران است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد ارکان قدرت آمریکا به این نتیجه رسیده اند در مسیری قرار بگیرند که چالش هایشان با ایران کمتر شود و صدور معافیت تحریمی برای پرداخت بدهی عراق به کشورمان در این راستا تلقی می شود.

سارا فلاحی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص پیام صدور معافیت تحریمی عراق از سوی ایالات متحده برای پرداخت ۵۰۰ میلیون دلار به ایران، گفت: کاخ سفید هیچ نتیجه ای از اعمال سیاست های ضدایرانی در منطقه نگرفته است.



نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: بر این اساس سیاستمداران و مقامات ای کشور دریافته اند اگر بخواهند تقابل با جمهوری اسلامی را ادامه دهند، قطعا دچار آسیب و بحران در منطقه می شوند.



وی ادامه داد: در این میان نزدیک شدن کشورهایی مانند چین و روسیه و حتی کشورهای عربی منطقه به ایران موجب شده موازنه قدرت در عرصه سیاسی منطقه تغییر کند لذا آمریکایی ها نیز به تکاپو افتاده و تلاش می کنند از این جریان عقب نمانند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در واقع قرار گرفتن این کشورها سبب ایجاد کمربند امنیت و اقتصادی جدید در منطقه خواهد شد و ایالات متحده عملا به حاشیه رانده می شود.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر این اساس ارکان قدرت آمریکا به این نتیجه رسیده اند در مسیری قرار بگیرند که چالش هایشان با ایران کمتر شود و صدور معافیت تحریمی برای پرداخت بدهی عراق به کشورمان در این راستا تلقی می شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 359239
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار