خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/02/24 - 15:30
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
سعیدی:

آمریکا بازنده اصلی پروژه خروج از برجام بود

عضو فراکسیون ولایی مجلس با بیان اینکه آمریکا بازنده پروژه خروج از برجام بود تاکید کرد: آمریکا با ترفندهای مختلف به دنبال ایجاد اجماع ضد فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران است اما راه به جایی نخواهد برد.

محمد اسماعیل سعیدی در گفت ‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر شفافیت فعالیت هسته ای ایران، گفت: واقعیت آن است که از همان ابتدای شکل گیری پرونده هسته ای ایران، جمهوری اسلامی همکاری‌های بسیار گسترده‌ای با آژانس در زمینه‌های مختلف به خصوص در بخش  بازرسی‌ها انجام داده است.



نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی در مواردی منجر به اعتراض برخی کشورهای عضو آژانس شده است ادامه داد: همکاری‌های شفاف و گسترده ایران با آژانس در حدی بوده که در مواردی کشورهایی نسبت به میزان همکاری گسترده ایران با آژانس معترض شده اند به این بهانه که ایران بیش از حد با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری می کند به طوریکه اجازه داده تا بازرسی ها از تمامی مراکز و حتی اقدامات و تصمیمات ایران در حوزه فعالیت های هسته ای انجام شود.



وی با تاکید بر اینکه نحوه و میزان همکاری های ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی مورد تایید روسا و مسئولان وقت و فعلی آژانس بوده است، تصریح کرد: بررسی کارنامه عملکردی ایران نشان می دهد که ایران به صورت مستمر و مداوم با بازرسی های آژانس همکاری موثر و دقیقی داشته است.



سعیدی با یادآوری بیانیه ها و اظهارات گاه و بیگاه آمریکایی ها ضد برنامه هسته ای ایران، افزود: با وجود کارنامه شفاف ایران اما شاهدیم که مقامات آمریکایی هر از چند گاهی با صدور بیانیه یا طرح موضوعات بی اساس ضد برنامه ای هسته ای در تلاشند تا اجماعی ضد ایران ایجاد کنند که تاکنون موفقیتی حاصل نکرده اند که مصداق آن گزارش اخیر آژانس درباره شفاف بودن فعالیت های هسته ای ایران است.



عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خروج آمریکا از برجام منجر به منزوی شدن این کشور شد، افزود: مقامات آمریکا اگرچه برخلاف تعهدات و اصول بین المللی از برجام خارج شده و به دنبال این بودند که با اعمال تحریم های گسترده اجماع بین المللی ضد ایران شکل دهند اما در واقع بازنده اصلی این پروژه خود آنها بودند./



پایان پیام

  • کد خبر : 297822
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار