خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/09/04 - 15:00
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
رئیس ستاد انتخابات کشور مطرح کرد؛

آمادگی کامل شعب اخذ رأی یک روز قبل از آغاز انتخابات بر اساس مصوبه اصلاحی مجلس

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: مطابق قانون جدید انتخابات آمادگی کامل شعب اخذ رأی یک روز قبل از رأی گیری آمده و بر همین اساس اقدامات اجرایی برنامه ریزی شده و در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، سید محمد تقی شاهچراغی در گفتگویی با اشاره به اینکه تمامی ملاحظات و تمهیدات لازم در شعب اخذ رأی به منظور آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات سالم و مطلوب پیش بینی خواهد شد، گفت: در قانون جدید انتخابات آمادگی کامل شعب اخذ رأی یک روز قبل از رأی گیری آمده است و بر همین اساس اقدامات اجرایی برنامه ریزی شده و در حال اجرا است.



دستگاه های اجرایی در حد مقدورات و بضاعت در انتخابات همکاری کنند



رئیس ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: پیش بینی های مناسب برای تسهیل در دسترسی عموم مردم به شعب و آمادگی کامل روند اخذ رأی امری ضروری و حائز اهمیت است و بر اساس قانون، دستگاه های اجرایی در استان ها موظف هستند تا در حد مقدورات و بضاعت اعم‌ از نیروی انسانی و تجهیزات در بحث انتخابات همکاری کنند.



معاون سیاسی وزیر کشور ادامه داد: دقت لازم و کافی در انتخاب دست اندرکاران برگزاری انتخابات در شعب اخذ رأی در دستور کار ستاد انتخابات استان ها و شهرستان ها قرار دارد و همه افراد از مجریان انتخابات تا داوطلبان با اجرای دقیق و تمکین از قانون انتخابات در تضمین سلامت انتخابات نقش آفرینی می کنند.



رئیس ستاد انتخابات کشور بیان کرد: آموزش ها پیرامون قانون انتخابات ویژه تمامی دست‌ اندرکاران ستاد انتخابات استانها از دیگر مواردی است که باید در قالب کارگاه های آموزشی به منظور اشرافیت کامل و برگزاری هرچه بهتر انتخابات، مدنظر باشد؛ همچنین اطلاع رسانی به موقع و انتشار جامع و مدون‌ اخبار و اطلاعات مرتبط با روند برگزاری انتخابات برای آحاد اقشار مردم، امری ضروری و در تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو تاثیر شایانی خواهد داشت.



نقش موثر رعایت اخلاق سیاسی و انتخاباتی در افزایش مشارکت 



وی افزود: انتخابات نماد وحدت و همبستگی ملت برای تعیین سرنوشت خودشان است و رعایت اخلاق سیاسی و انتخاباتی در این مسیر موجب افزایش مشارکت و تضمین کننده امنیت و پیشرفت کشور خواهد بود.



معاون سیاسی وزیر و رئیس ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: امید آفرینی در بین مردم از طریق بکارگیری اقدامات مطلوب و اطلاع رسانی دستاوردها و موفقیت های بدست آمده و حضور میدانی مدیران در حل مشکلات مردم، از مواردی است که باید در راستای حفظ سرمایه اجتماعی نظام و افزایش اعتماد عمومی، در دستور کار مسئولان قرار گیرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 372066
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم