خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1395/08/02 - 08:48
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
فلاحت پیشه مطرح کرد:

آغاز موج جدیدی از غارت اموال ایران؛چشم طمع واشنگتن به اموال جمهوری اسلامی در اروپا

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: در شرایط کنونی شاهد هستیم که آمریکایی ها پس از آن که اقدام به غارت اموال منقول و غیرمنقول ایران در کشورشان کردند، حال چشم طمع به اموال جمهوری اسلامی درکشورهای دیگر به ویژه کشورهای اروپایی دارند.

حشمت الله فلاحت پیشه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به شکایت  گروهی از خانواده‌های آمریکایی‌های کشته‌شده در حملات بیروت از شرکتی آلمانی  برای دریافت خسارت میلیاردی از ایران با ادعای دست داشتن تهران در این حملات، گفت: واقعیت این است که موج جدیدی برای غارت اموال و دارایی های جمهوری اسلامی در آمریکا به راه افتاده است.



نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته در آمریکا برای برداشت از اموال ایران خلاف بیانیه الجزایر است، ادامه داد: بر اساس این بیانیه دولت آمریکا پذیرفته است که هم به عنوان دولت و به عنوان یکی آمریکایی، مانع طرح دعاوی تازه علیه ایران شود.



وی ادامه داد: حال در شرایط کنونی دولت آمریکا نه تنها مانع از طرح دعاوی جدید علیه ایران نمی شود، بلکه افراد و گروه ها را به این امر تشویق می کند.



فلاحت پیشه افزود: هدف از سیاست و اقدامات جدید آمریکا این است که از گردش مالی جمهوری اسلامی ممانعت ایجاد کرده و نوعی بی ثباتی در اموال و دارایی ها کشورمان ایجاد شود. از طرف دیگر با توجه به روابط نظام قضایی آمریکا با گروه ها نومحافظه کار و لابی های ضدایرانی در اروپا، آن ها سعی در بروز ناامنی در عرصه پسابرجام دارند.



این نماینده مردم در مجلس دهم، گفت: در شرایط کنونی شاهد هستیم که آمریکایی ها پس از آن که اقدام به غارت اموال منقول و غیرمنقول ایران در کشورشان کردند، حال چشم طمع به اموال جمهوری اسلامی درکشورهای دیگر به ویژه کشورهای اروپایی دارند.



وی افزود: قطعا دستگاه دیپلماسی باید نسبت به رفتارهای آمریکایی ها، اقدام مقابله به مثل انجام دهد، البته در مجلس چندین قانون برای پیگیری حقوق قربانیان ترور و حوادث دیگر تصویب شده و می توان در این عرصه اقدامات خوبی صورت گرفت.



شاکیان آمریکایی با انتقاد از همکاری اقتصادی شرکت آلمانی «کلیراستریم» وابسته به بورس این کشور با ایران و با طرح شکایت در پی تکرار ادعای دست داشتن ایران در حملات بیروت در دهه 1980 میلادی خواستار دریافت خسارت از حساب ایران نزد کلیراستریم شدند./



پایان پیام


  • کد خبر : 178848
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار