خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/09/06 - 10:26
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
مالکی در واکنش به قطعنامه شورای حکام آژانس مطرح کرد

آغاز غنی‌سازی 60 درصدی اقدامی در چارچوب قانون اقدام راهبردی

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، قطعنامه شورای حکام آژانس را تصمیم سیاسی دانست و گفت: ایران غنی سازی 60 درصد را در سایت فردو و در واکنش به این قطعنامه و بر اساس قانون اقدام راهبردی آغاز کرد.

فداحسین مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  در خصوص اقدام اخیر سازمان انرژی اتمی مبنی بر آغاز غنی سازی 60 درصدی در تاسیسات فردو، گفت: پس از جلسه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی و صدور قطعنامه علیه ایران، جلسه فوق العاده کمیسیون امنیت ملی با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی و معاونان ایشان تشکیل و موضوع بررسی شد. با توجه به همکاری‌های مستمر ایران با آژانس این قطعنامه صرفا ماهیت سیاسی دارد و ماهیت حقوقی و فنی ندارد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: آژانس تحت تاثیر شرایط سیاسی درباره ایران تصمیم گیری کرد و این اقدام آژانس و شورای حکام اعتمادی که در بین کشورهای عضو باید داشته باشند را تحت تاثیر قرار داده است.



وی در ادامه اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در واکنشی طبیعی و طبق قانون اقدام راهبردی عمل کرد. کشورهای غربی به اقدامات ایران به گونه‌ای واکنش نشان داده‌اند که گویا اقدامات ایران نقض قانون بوده است اما نگاهی به وضعیت حقوقی پرونده برنامه هسته‌ای ایران نشان می‌دهد که ایران هم با مفاد برجام و هم با مفاد معاعده منع اشاعه هسته‌ای (ان‌پی‌تی) منطبق است.



مالکی همچنین یادآور شد: ایران پس از صدور قطعنامه پیشین تمام دوربین های نظارتی آژانس را جمع کرد و الان هم غنی سازی 60 درصد را آغاز کرده است. ایران بر اساس قانون اقدام راهبردی و در مسیر توسعه و پیشرفت‌های صنعت هسته‌ای هر اقدامی لازم باشد را انجام خواهد داد./



پایان پیام

  • کد خبر : 352590
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار