خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/06 - 11:54
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
جباری با انتقاد از عملکرد کانون ارزیابی مصاحبه فرهنگیان با قبول شدگان کنکور این دانشگاه خبر داد:

پیگیری ویژه‌ وضعیت رد شدگان از طریق رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش

نماینده‌ مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نسبت به دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش مبنی بر ایجاد کانونی موسوم به ارزیابی مصاحبه فرهنگیان و ایجاد یک سازوکار مضاعف برای پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان انتقاد کرد.

جباری

احمد جباری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد اخذ مصاحبه‌ کتبی از پذیرفته شدگان علمی پیش از مرحله‌ گزینش که منجر به رد شدن بخش زیادی از داوطلبان با عنوان کد ۶ شده است را به مانند برگزاری یک کنکور مضاعف دانست، گفت: اینگونه گزینش نه مبنای منطقی دارد و نه اساسأ از سازوکار عادلانه‌ای برخوردار است.

نماینده‌ مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانش آموزان کشورمان با علاقه و تحمل دشواری‌های زیاد از اقشار کم بضاعت جامعه پس از یک سال سختی و مطالعه، با پذیرفته شدن در آزمون علمی متعاقباً توسط کانون فوق رد می‌شوند، افزود: این مسأله کاملاً ناعادلانه و مستعد اعمال سلیقه و تضییع حقوق داوطلبان است.

عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان با انتقاد از ایجاد چنین دستور العمل‌های غیر کارشناسی، یادآور شد: در حوزه انتخابیه شاهد مراجعه‌ بخش کثیری از داوطلبان و خانواده‌ها هستم که عمیقاً احساس بی عدالتی و نارضایتی داشته و از چنین سازوکار مبهمی شکایت دارند.

رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: طی دیدار چند هفته‌ اخیر این فراکسیون با رئیس جمهور موضوع فوق مطرح شده و دکتر پزشکیان از دستور خود به وزارت آموزش و پرورش جهت حذف مصاحبه‌ کتبی مضاعف پیش از گزینش خبر دادند که عملأ موجب حذف رد داوطلبان گرامی با استناد به کد ۶ خواهد شد.

جباری افزود: طی تماسی با وزیر آموزش و پرورش خواستار حل موضوع و احقاق حقوق داوطلبان دانشگاه فرهنگیان شدم که ایشان قول مساعد دادند در خصوص داوطلبان رد شده با کد ۱۹ و ۵ تجدیدنظر شده و وضعیت افرادی که از چرخه‌ جذب محروم شده بودند، مورد بازبینی عادلانه قرار بگیرد.

نماینده مردم بندلنگه، بستک، کیش و پارسیان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: با دستور و اهتمام ویژه‌ رئیس جمهور مبنی بر حذف مصاحبه‌ کتبی کانون ارزیابی، دیگر شاهد رد داوطلبان با کد ۶ نخواهیم بود و این معضل برای همیشه حل خواهد شد.

عضو فراکسیون فرهنگیان خانه‌ ملت به داوطلبان دانشگاه فرهنگیان اطمینان خاطر داد که از تمامی ظرفیت‌های قانونی خود به عنوان نماینده مردم و عضو کوچکی از خانواده‌ فرهنگیان جهت جلوگیری از تضییع حقوق آنها حمایت خواهد کرد و به زودی بخش زیادی از محروم ماندگان از طریق کدهای ۱۹، ۵ و ۶ به فرایند جذب بر خواهند گشت.

جباری در پایان از رویکرد عادلانه، کارشناسانه، مردمی و دلسوز رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش و اهتمامی که به این مسأله داشتند، صمیمانه تشکر کرد./

پایان پیام

 

  • کد خبر : 382829
محبوبه اشرفی پیمان
خبرنگار

محبوبه اشرفی پیمان

آخرین اخبار