خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/28 - 15:07
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
ایری خبر داد:

ورود کمیسیون عمران به بررسی وضعیت اجرای قانون نظام مهندسی با تشکیل پرونده نظارتی

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: کمیسیون عمران با تشکیل پرونده نظارتی رسماً به بررسی وضعیت اجرای قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان ورود کرد.

عبدالجلال ایری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، از ورود کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به بررسی وضعیت اجرای قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان خبر داد و گفت: در جلسه روز سه‌شنبه( 27 شهریور ماه ) کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با موافقت اعضای کمیسیون مقرر شد، با اعمال ماده 45 قانون آیین نامه داخلی مجلس، وضعیت اجرای قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان بررسی و به صحن مجلس شورای اسلامی جهت تصمیم گیری گزارش شود.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: طبق ماده قانونی مذکور، کمیسیون های تخصصی در انجام وظایف نظارتی در موارد مهم و حساس ورود نموده و نتایج بررسی خود را در قالب گزارش نظارتی به صحن ارائه می‌کنند. این گزارش می‌تواند حاوی ناکارآمدی‌های عملکردی مسئولان اجرایی و همچنین اعلام نیازهای اصلاح قوانین باشد و در صورتی که پیشنهاداتی برای اصلاح قانون ارائه شود با فوریت در دستور رسیدگی صحن قرار می‌گیرد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در پایان خاطرنشان کرد: هدف قانون نظام مهندسی، نظم دهی به امور مربوط به مشاغل و حرفه‌های فنی و مهندسی در بخش‌های ساختمان و شهرسازی، وضع مقررات ملی ساختمان و  بالا بردن کیفیت خدمات مهندسی و ایمنی ساخت و سازه ها و همچنین نظارت بر حسن اجرای خدمات و مواردی نظیر آن است اما برای ارتقا کارایی این قانون لازم است موادی اصلاح شود.

این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: موضوع اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در دوره دهم و یازدهم مجلس نیز پیگیری شده بود اما فرصت بررسی آن در صحن مجلس ایجاد نشد. لذا تلاش داریم در مجلس دوازدهم این کار را به سرانجام برسانیم و با ایجاد پرونده نظارتی به بررسی وضعیت اجرای قانون مذکور بپردازیم. موارد بسیار مهمی در این خصوص وجود داشته که پس از بررسی در کمیسیون اطلاع رسانی می‌شود./

پایان پیام

  • کد خبر : 383651
کلمات کلیدی
مهدی سعدی آرانی
خبرنگار

مهدی سعدی آرانی

آخرین اخبار