خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/07/01 - 11:23
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
طهماسبی:

ورود کمیسیون صنایع مجلس به پرونده حادثه معدن زغال‌سنگ طبس/ برخورد قانونی با مقصرین حادثه

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: کمیسیون صنایع مجلس مطابق با ماموریت رئیس مجلس، علل بروز حادثه انفجار معادن زغال سنگ طبس را بررسی و گزارشی همه جانبه و متفاوت از سایر گزارش‌ها تهیه و به مجلس ارائه خواهد کرد.

فرهاد طهماسبی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ در رابطه با حادثه انفجار معدن زغال سنگ طبس گفت: درگذشت حدود 30 نفر و مجروح شدن بیش از 17 نفر از هموطنانمان طی حادثه ناگوار انفجار معدن زغال‌سنگ جوی در شهرستان طبس استان خراسان جنوبی را به خانواده داغدار این عزیزان تسلیت می‌گویم.

وی با تاکید بر اینکه پیگیری علل بروز حادثه و شناسایی مقصرین و مسببین آن وظیفه دولت و مجلس است، ادامه داد: رئیس جمهور در همین راستا وزرای کشور و صمت، بهداشت و استاندار خراسان جنوبی را مامور بررسی علت وقوع این حادثه و پیگیری وضعیت مصدومان حادثه و جان باختن کارگران این معدن کرد. رئیس جمعیت هلال احمر نیز با حضور میدانی در محل حادثه به فرآیند امداد رسانی به مصدومان نظارت کرد.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: رئیس مجلس نیز کمیسیون صنایع و معادن مجلس را مامور کرد تا از علل بروز حادثه، نحوه امداد رسانی و قصور احتمالی دستگاه‌ها گزارشی را تدوین و به مجلس ارائه کند. امیداریم این گزارش کلیشه ای نباشد و واقعیت‌ها حادثه در آن دیده شود تا برای رفع، ایمن سازی و جلوگیری از تکرار حادثه‌های مشابه گام جدی و عملیاتی برداشته شود و با مقصرین حادثه نیز برخورد قانونی شود.

نماینده مردم استهبان ونی‌ریز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ضمن تسلیت مجدد این حادثه بنده به عنوان نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس موضوع را  با جدیت پیگیری خواهم کرد و با هماهنگی رئیس کمیسیون صنایع گزارشی متفاوت و تخصصی تدوین خواهیم کرد تا موجب تسکین بخشی از آلام مردم باشیم. /

پایان پیام

  • کد خبر : 383751
کلمات کلیدی
مهدی سعدی آرانی
خبرنگار

مهدی سعدی آرانی

آخرین اخبار