خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/07/02 - 11:22
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
در نشست کارگروه تحلیل و بررسی سیاسی اتاق وضعیت فلسطین مطرح شد؛

نتانیاهو در جنوب لبنان دنبال دستاوردسازی است/ سیاست افزایش فشار بر حزب الله در دستورکار صهیونیست‌ها

رئیس کارگروه تحلیل و بررسی سیاسی اتاق وضعیت فلسطین اعتقاد دارند گسترش جنگ و تنش از سوی صهیونیست ها در جنوب لبنان برای افزایش فشار بر حزب الله و دستاوردسازی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نشست کارگروه تحلیل و بررسی سیاسی اتاق وضعیت فلسطین صبح امروز (دوشنبه 2 مهرماه) با حضور علیرضا عرب رییس کارگروه، تعدادی از اعضاء و همچنین تعدادی از فعالان حوزه فلسطین برگزار شد.

علیرضا عرب در این نشست با اشاره به افزایش حمله های رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان، گفت: نخست وزیر صهیونیست ها تلاش های زیادی می کند تا شمال سرزمین های اشغالی که منتهی به جنوب لبنان می شود را وارد درگیری نظامی کند.

رئیس کارگروه تحلیل و بررسی سیاسی اتاق وضعیت فلسطین اظهار کرد: در واقع آنها دریافته اند افرادی که از شمال سرزمین های اشغالی آواره شده اند، ترکیب جمعیتی را تغییر داده اند لذا می خواهند در مرزهای مشترک شرایط باثباتی را ایجاد کنند.

وی در این راستا، افزود: طبق نظرسنجی های صورت گرفته از سوی رسانه های وابسته و نزدیک به نتانیاهو، جمعیت قابل توجهی از صهیونیست ها موافق درگیری با حزب الله لبنان هستند و در این میان برخی دیگر از احزاب این رژیم نیز نسبت به این امر تمایل دارند.

عرب ادامه داد: هر چند گالانت به عنوان وزیر دفاع اسرائیلی ها با این اقدام نتانیاهو مخالف است و شاید همین امر سبب تغییرش در کابینه جنگ شود.

رئیس کارگروه تحلیل و بررسی سیاسی اتاق وضعیت فلسطین با اشاره به اینکه صهیونیست ها می دانند برای بازگرداندن آوارگان به مناطق شمالی نیاز به توافق با حزب الله را دارند، تصریح کرد: هر چند آنها بهفکر گسترش تنش و درگیری در جنوب لبنان نیز هستند و این را راهکار دیگری برای خود تلقی می کنند.

وی ضمن تاکید بر اینکه صهیونیست ها می دانند در شرایط کنونی هر گونه جنگ گسترده می تواند برایشان هزینه های زیادی را دربر داشته باشد، بیان کرد: به عبارتی باید اذعان کرد صهیونیست ها می خواهند با ایجاد جنگ و تنش در جنوب لبنان، فشار بر حزب الله را افزایش دهند تا خواسته هایشان عملیاتی شود.

عرب در این زمینه، اظهار کرد: در واقع صهیونیست ها نتوانسته اند به هیچ کدام از اهداف خود در غزه دست پیدا کنند و در باتلاق آنجا گرفتار هستندلذا هر گونه افزایش درگیری گسترده برایشان آسیب های جدیدی را رقم خواهد زد.

رئیس کارگروه تحلیل و بررسی سیاسی اتاق وضعیت فلسطین افزود: هر چند نباید فراموش کرد ایجاد درگیری در این منطقه، سبب قطع ارتباط حزب الله با غزه می شود و این امر نیز از دیگر اهدافی است که صهیونیست ها دنبال می کنند؛ چراکه حزب الله لبنان اعلام کرده از غزه حمایت می کند و در این راستا اقدامات متعددی نیز انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: بدون شک این سیاست نتانیاهو به نوعی پیش زمینه خروج از غزه نیز تلقی می شود؛ در واقع آنها می خواهند برای خود در شمال سرزمین های اشغالی دستاوردسازی کنند و با این اقدام شرایط را به نفع خود تغییر دهند./

پایان پیام

  • کد خبر : 383800
کلمات کلیدی
محمدجواد یافتیان
خبرنگار

محمدجواد یافتیان

آخرین اخبار