خبرگزاری خانه ملت

هدر مشکی
  • تاریخ انتشار : 1403/07/07 - 13:26
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
فلسفی در کمیته امور فرهنگی و اجتماعی APA:

مراودات ایران و روسیه در سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای کمک موثری به تقویت همکاری‌های دوجانبه خواهد کرد

رئیس گروه پارلمانی کشورمان با بیان اهمیت همکاری‌های دوجانبه، همکاری‌های دو کشور در چارچوب گروه بریکس، سازمان شانگهای و اتحادیه اقتصادی اوراسیا را رو به رشد خواند و گفت: مراودات دو کشور در سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای کمک موثری به تقویت همکاری‌های دوجانبه خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، پیمان فلسفی که در راس هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در نشست کمیته دائمی امور فرهنگی و اجتماعی مجمع مجالس آسیایی(APA) به مسکو سفر کرده است، در حاشیه این نشست با دیمیتری کوبیلکین، رئیس کمیته منابع طبیعی و حفاظت از محیط زیست دومای دولتی روسیه دیدار و گفتگو کرد.

رئیس گروه پارلمانی کشورمان ضمن تشکر از مجلس روسیه در میزبانی این نشست، گفت: با توجه به برنامه های مهم و راهبردی میان دو کشور، بهره مندی از نقش دیپلماسی پارلمانی دستیابی به اهداف و مناسبات طرفین را تسهیل می کند و مجالس دو کشور با رفع موانع قانونی،  نقش مهمی در اجرای عملیاتی طرح ها دارند.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح دستاوردهای کشورمان در توسعه محصولات کشاورزی و خودکفایی حاصل از آن، بر ضرورت تبادل تجربیات میان ایران و روسیه تاکید کرد.

وی در ادامه با بیان اهمیت همکاری‌های دوجانبه، همکاری‌های دو کشور در چارچوب گروه بریکس، سازمان شانگهای و اتحادیه اقتصادی اوراسیا را رو به رشد خواند و افزود: مراودات دو کشور در سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای کمک موثری به تقویت همکاری‌های دوجانبه خواهد کرد.

دیمیتری کوبیلکین، رئیس کمیته منابع طبیعی و حفاظت از محیط زیست دومای دولتی روسیه نیز در این دیدار از فعالیت‌های حرفه‌ای دو کشور در حوزه های مختلف از جمله کشاورزی، آب و حفاظت از محیط زیست ابراز خرسندی کرد.

وی با اشاره به پروژه‌های ملی در دست اقدام کشورش در حوزه های منابع آبی، غلات، شیلات و فناوری های مورد استفاده در صنعت کشاورزی، دفع پسماندها، اکولوژی و محیط زیست، بر ضرورت اشتراک تجربیات میان متخصصان و گروه های مطالعاتی دو کشور تاکید کرد.

طرفین در جریان این دیدار موضوعات در دستور کار دو کشور در حوزه کشاورزی را بر شمردند و در خصوص تسریع بخشیدن به نتایج آن به تبادل نظر پرداختند./

پایان پیام

  • کد خبر : 384086
کلمات کلیدی
مهدیه قربانی
خبرنگار

مهدیه قربانی

آخرین اخبار