خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/12/01 - 14:39
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس :
محبی نجم آبادی در واکنش به هجمه رسانه ای درباره به سرانجام رسیدن وعده های مجلس یازدهم؛

مجلس یازدهم به قاطبه وعده‌های خود عمل کرده است / مفهوم واقعی ناترازی بودجه زمانی رخ می‌دهد که مجلس اولویت های مردم را نادیده بگیرد / دولت پیام رهبری و مجلس را در زمینه ترمیم حقوق کارمندان به خوبی دریافت نکرده است

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1403 گفت: آنچه مجلس در زمینه لایحه بودجه انجام داده براساس منویات مقام معظم رهبری و شرایط معیشتی مردم و نیاز ضروری کشور بوده است لذا دولت باید پیام اقدامات مجلس را درک کند و به وظایف خود عمل کند.

بهروز محبی نجم آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به هجمه رسانه ای درباره اظهارات رئیس مجلس شورای اسلامی مبنی بر به سرانجام رسیدن وعده های مجلس یازدهم و طرح مطالبی همچون دخالت های گسترده مجلس در برهم زدن توازن لایحه بودجه سال 1403 گفت: مجلس هیچ گونه ناترازی در بودجه سال 1403 ایجاد نکرده است و همواره تلاش داشته تا درامد و هزینه های بودجه تراز شود.

نماینده مردم« سبزوار،جغتای و جوین» با اشاره به پشت پرده برخی مطالب در زمینه ناترازی بودجه بیان کرد:  متاسفانه برخی واکنش های بودجه ای دولت در راستای عملکرد مجلس پیرو افزایش حقوق برخی اقشار حقوق بگیر مطرح می شود.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1403 تصریح کرد: دولت پیام مقام معظم رهبری و مجلس در زمینه ترمیم حقوق کارمندان و کارگران و معیشت مردم را به خوبی دریافت نکرده است و باید متوجه این موضوع باشد.

محبی نجم آبادی با بیان اینکه مجلس منکر اقدامات دولت نیست،گفت: دولت در سالهای اخیر اقدامات زیر بنایی بزرگی را شروع کرده است اما باید بداند که معیشت و سفره مردم در اولویت است، متاسفانه عدم تنظیم گری در قیمت کالاهای اساسی مردم در ماه های اخیر و سال گذشته نشان داد که دولت باید برای این امور تدبیری بیاندیشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با ذکر مثالی ادامه داد: وقتی دامنه تغییرات قیمتی مرغ از 48 هزار تومان به 120 هزار تومان می رسد این یعنی تنظیم گری در کالای اساسی مردم صورت نمی گیرد.

محبی نجم آبادی با اشاره به تصویب قوانین مهمی همچون قانون جهش تولید مسکن، در مجلس تاکید کرد: این قانون در مجلس کلید خورد اما دولت در شیوه واگذاری اراضی دچار مشکلات عدیده است که این خود نشان می دهد، دولت باید در برخی امور تدبیری تازه بیاندیشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: همچنین وقتی مجلس قانون راهگشای ساماندهی خودرو را تحویل  دولت داده است، دیگر دولت باید پاسخ دهد که چرا نمی تواند بازار خودرو را تنظیم کند.

محبی نجم آبادی با اشاره به انتقادات دولتمردان به مجلس در زمینه دخالت در لایحه بودجه 1403 تاکید کرد: طبق کلیات برنامه هفتم توسعه دولت وظیفه داشت همسان سازی حقوق بازنشستگان و به معیشت کارمندانی که دروان سختی را پشت سر می گذارند، مورد توجه قرار دهد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به واقع ناترازی بودجه زمانی مفهوم واقعی پیدا می کند که اولویت ها به درستی مدنظر قرار نگیرد و مجلس خدایی ناکرده اولویتی را زیر پا بگذارد.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1403 بیان کرد: آنچه مجلس در زمینه لایحه بودجه انجام داده براساس منویات مقام معظم رهبری و شرایط معیشتی مردم و نیاز ضروری کشور بوده است لذا دولت باید پیام اقدامات مجلس را درک کند و به وظایف خود در زمینه اجرا عمل کند.

محبی نجم آبادی با اشاره به انتقادات در زمینه عمل به وعده های مجلس بیان کرد: ریاست مجلس به درستی ارزیابی از تحقق وعده های مجلس یازدهم داشته است؛ بنابراین مجلس به قاطبه وعده های خود عمل کرده است./

پایان پیام

  • کد خبر : 375990
کلمات کلیدی
سجاد مقدم
خبرنگار

سجاد مقدم

آخرین اخبار