خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/28 - 08:33
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
سلیمی با اشاره به پرتاب موفقیت آمیز ماهواره چمران «1»؛

صنعت فضایی ایران مسیر بزرگی را برای آینده این سرزمین باز کرده است

سخنگوی هیات رییسه مجلس با اشاره به پرتاب موفقیت آمیز ماهواره چمران «1» گفت: صنعت فضایی ایران مسیر بزرگی را برای آینده این سرزمین باز کرده و سال های آتی شاهد ترقی و شکوفایی در بخش های مختلف خواهیم بود.

علیرضا سلیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ با اشاره به پرتاب موفقیت آمیز ماهواره چمران «1» گفت: غربی ها تلاش های زیادی برای القاء عدم توانمندی ایران به کشورهای دنیا کردند اما این اقدام ثابت کرد قله های علم توسط دانشمندان ایرانی فتح شده است.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه غربی ها همواره درصدد ایجاد انحصار برای کشورها در حوزه استفاده از دانش و اطلاعات هستند؛ به عنوان مثال در حوزه هسته ای مشاهده می شود که اجازه نمی دهند کشورها به این فناوری دست یابند و با بهانه دستیابی به سلاح هسته ای، کشورها را از رسیدن به فواید آن منع می کنند.

وی اضافه کرد: پرتاب ماهواره چمران «1» با استفاده از ماهواره بر قائم ۱۰۰ نشان داد، تهران توانایی های علمی بالایی دارد و دانشمندان نخبه و جوان ایرانی هیچگاه اجازه وابستگی به غرب و دنیای استکبار را نخواهند داد.

این نماینده مجلس در دوره دوازدهم ادامه داد: تصاویر ماهواره‌ای در حوزه های اطلاعاتی، امنیتی، کشاورزی و رصد تغییرات محیطی و غیره به کشورها کمک شایانی می کند، بنابراین صنعت فضایی ایران مسیر بزرگی را برای آینده این سرزمین باز کرده و سال های آتی شاهد ترقی و شکوفایی در بخش های مختلف خواهیم بود./

پایان پیام

 

 

 

  • کد خبر : 383433
کلمات کلیدی
علیرضا خادمی
خبرنگار

علیرضا خادمی

آخرین اخبار