خبرگزاری خانه ملت

هدر مشکی
  • تاریخ انتشار : 1403/07/07 - 16:22
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
توصیه رییس کمیسیون قضایی مجلس به وزیر کار:

سازمان بهزیستی نباید محلی برای منازعات سیاسی و تغییرات مبتنی بر وابستگی‌های حزبی باشد

رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، در نشستی با خیرین و فعالان حوزه مددکاری اجتماعی، بر لزوم انتخاب مدیران اجرایی به ویژه در نهادهای حمایتی با نگاهی فراگیر و به دور از ملاحظات حزبی و سیاسی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ محمد سرگزی رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی و نماینده مردم زابل ضمن تقدیر از خیرین و مددکاران پرتلاش با اشاره به حساسیت و اهمیت وظایف سازمان بهزیستی، گفت: افراد تحت پوشش این سازمان، از جمله ضعیف‌ترین و آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه هستند و نیاز مبرمی به توجه و حمایت دارند. از این رو، انتخاب مدیران این سازمان باید با دقت و مسئولیت‌پذیری بالا انجام شود تا تغییرات سیاسی به چالش‌های مضاعفی برای آنان تبدیل نشود.

سرگزی افزود: سازمان های حمایتی همچون سازمان بهزیستی نباید محلی برای تعارضات و کشمکش‌های سیاسی باشد و ضروری است که در فرآیند انتخاب مدیران این سازمان، اولویت اصلی بر بهبود وضعیت زندگی افراد تحت پوشش قرار گیرد.

این توصیه به وزیر کار نشان از دغدغه‌های مجلس در مورد حفظ پایداری خدمات بهزیستی و جلوگیری از هرگونه تصمیم‌گیری بر پایه گرایش‌های سیاسی دارد.

وی در این نشست یادآور شدد: سازمان بهزیستی یکی از مهم‌ترین نهادهای حمایتی کشور است که وظیفه خدمت به ضعیف‌ترین و آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه را بر عهده دارد. از این رو، انتخاب رییس این سازمان باید با نگاهی فراتر از جناح‌بندی‌های سیاسی انجام شود و فردی انتخاب گردد که با تعهد و روحیه جهادی، بتواند مشکلات افراد تحت پوشش این سازمان را حل کند.

سرگزی با تأکید بر اهمیت برنامه‌محور بودن مدیران در این سازمان افزود: رییس جدید سازمان بهزیستی باید پیش از هر چیز، برنامه‌ای دقیق و عملیاتی برای بهبود وضعیت جامعه هدف و شفاف سازی افکار عمومی ارائه دهد. این برنامه‌ها باید شامل تدابیر ویژه برای رفع مشکلات معلولین، زنان سرپرست خانوار، کودکان بی‌سرپرست و دیگر اقشار نیازمند باشد. انتظاری که مردم و نمایندگان از این سازمان دارند، حرکت در مسیر حل واقعی مشکلات و ایجاد تغییرات ملموس در زندگی مددجویان است.

نماینده مردم زابل در مجلس دوازدهم تصریح کرد: سازمان بهزیستی نباید محلی برای منازعات سیاسی و تغییرات مبتنی بر وابستگی‌های حزبی باشد؛ این سازمان باید با رویکردی علمی، برنامه‌دار و جهادی به فعالیت بپردازد تا بتواند نیازهای حیاتی اقشار ضعیف را تأمین کند و به افکار عمومی نیز این اطمینان را بدهد که مدیریت جدید سازمان، با برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند در جهت گره‌گشایی از مشکلات مردم حرکت خواهد کرد./

پایان پیام

  • کد خبر : 384101
کلمات کلیدی
گل زری  فرخنده بخش
خبرنگار

گل زری فرخنده بخش

آخرین اخبار