خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/07/03 - 17:47
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی,کمیسیون ها
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس:

رسایی از پاسخ‌های وزیر اطلاعات در مورد نحوه انتصابات در دولت قانع شد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز کمیسیون گفت: وزیر اطلاعات در پاسخ به سوالات نمایندگان در خصوص انتصابات در دولت و اخذ استعلام‌های لازم برای مشاغل مهم تاکید کرد دولت خود را ملزم به رعایت قانون دانسته و وزارت اطلاعات به همه استعلامات پاسخ داده است.

ابراهیم رضایی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز کمیسیون که با حضور وزیر اطلاعات برگزار شد اظهار کرد: در این جلسه سوال آقای حمید رسایی و ۱۷ نفر از نمایندگان مجلس از وزیر اطلاعات مطرح و وزیر در این خصوص پاسخ هایی در این خصوص ارائه کرد.

وی افزود: این سوالات در خصوص نحوه انتصابات اخیر دولت و استعلام از نهادهایی همچون وزارت اطلاعات بود و وزیر اطلاعات در پاسخ به سوالات مطرح شده تاکید کردند که به همه استعلام‌ها پاسخ داده و پاسخ خواهیم داد و در این زمینه پاسخگو هستیم و دولت خود را موظف به رعایت قانون در این زمینه می‌داند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس تصریح کرد:در نهایت آقای رسایی از پاسخ ها قانع شدند و اما تاکید کردند که اصل اشکال در این زمینه باقی است و اما مربوط به وزیر و وزارت اطلاعات نیست و دیگران در این زمینه باید پاسخگو باشند.

رضایی با اشاره به بخش دستور کار دیگر کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز خاطرنشان کرد: در ادامه جلسه وزیر اطلاعات در ارتباط با مسائل منطقه و به ویژه لبنان امنیت منطقه و مسائل داخل کشور مطالبی رو بیان کردند و به سوالات نمایندگان هم پاسخ دادند، و بیان کرد که با اشاره به تحولات لبنان حزب الله لبنان موفقیت‌های زیادی داشته و سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی آسیب جدی دیده و به خاطر موفقیت های حزب الله رژیم صهیونیستی ناچار شده است حالت فوق العاده در سرزمین‌های اشغالی اعلام کند.

رضایی ادامه داد: جنایات رژیم صهیونیستی با پشتیبانی و حمایت تسلیحاتی آمریکایی‌ها انجام می‌گیرد و قطعاً مقاومت برای ادامه جنگ آماده است و رژیم صهیونیستی شرایط سختی در پیش خواهد داشت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: وزیر اطلاعات در این جلسه اظهار داشت که پاسخ محکمی به جنایت‌های رژیم صهیونیستی داده خواهد شد.

وی با اشاره به سوالات نمایندگان از وزیر اطلاعات نیز گفت: تاکید وزیر اطلاعات بر این بود که مسئولان کشور پروتکل های حفاظتی رو باید جدی بگیرند و رعایت کنند همین طور در خصوص اتباع بیگانه نیز گفتند که اختلافی با سایر دستگاه نداریم و آماده گفت و گو با بخش های مختلف برای تدوین لایحه ای در این خصوص هستیم و با توجه به تصمیم دشمن برای نا امن سازی ایران و کشاندن آن به داخل موضوع هوشمندسازی مرز را در دستور کار داریم و با تمام توان نیز از انسجام داخلی موجود از کشور حراست می کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون امنیت ملی نیز بر اهمیت تامین امنیت در شرق کشور، لزوم ابتکار عمل در مسائل منطقه و لزوم ساماندهی اتباع خارجی، ممانعت است ورود افراد بد سابقه به دولت، پاسخ قاطع به ترور شهید هنیه در تهران تأکید کرده و انتقاداتی نیز به مواضع رییس جمهور در خصوص رژیم صهیونسیتی در سفر اخیر وارد دانستند./

پایان پیام

  • کد خبر : 383911
صادق حسینی توسل
خبرنگار

صادق حسینی توسل

آخرین اخبار