خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/07/03 - 11:23
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : صحن
نخعی طی تذکری شفاهی با اشاره حادثه معدن طبس؛

حوادثی مانند طبس به دلیل تبانی ناجوانمردانه یک مشت سرمایه‌دار با برخی از مسئولان بی‌کفایت اتفاق می‌افتد

نماینده مردم نهبندان در صحن علنی مجلس ضمن اشاره به حادثه معدن طبس گفت: بسیاری از این حوادث به دلیل تبانی ناجوانمردانه یک مشت سرمایه‌دار از خدا بی‌خبر با برخی از مسئولان بی‌کفایت اتفاق می‌افتد و در سایه عدم نظارت مناسب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، مصطفی نخعی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، 3 مهر ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی به حادثه انفجار معدن زغال سنگ در طبس اشاره کرد و گفت: درخواست ما این است که هرچه زودتر رسیدگی فوری در ارتباط با این حادثه انجام و ابعاد مختلف آن بررسی و واقعاً با مسببان این حادثه تلخ و ناگوار برخورد و به مردم نیز گزارش مربوط صادقانه ارائه شود.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی با بیان اینکه امیدواریم رسیدگی به موضوع معدن طبس به سرنوشت حوادث قبلی دچار نشود، ادامه داد: وقتی حادثه‌ای اتفاق می‌افتد، بسیاری مصاحبه می‌کنند و می‌گویند که ما بررسی می‌کنیم و گزارش می‌دهیم اما متاسفانه بعد از مدتی موضوع به فراموشی سپرده می‌شود؛ این درست نیست و مشابه آن را در حادثه آتش سوزی منطقه ویژه بیرجند داشتیم که تا امروز هیچ گزارشی به مردم ارائه نشده است.

وی افزود: بسیاری از این حوادث به دلیل تبانی ناجوانمردانه یک مشت سرمایه‌دار از خدا بی‌خبر با برخی از مسئولان بی‌کفایت اتفاق می‌افتد و در سایه عدم نظارت مناسب است؛ این‌ها باید رسیدگی شود و فساد سیستماتیکی که در مسئولیت‌های نظارتی ایمنی وجود دارد باید از بین برود چرا که تا زمانی که چنین مواردی وجود دارد ما این حوادث را متاسفانه مجدداً خواهیم داشت.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس همچنین با انتقاد از اظهارات وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: همچنین جای تاسف است که وزیر کار که مسئولیت مستقیمی در این موضوع دارد مصاحبه می‌کند و می‌گوید که این حادثه غیر قابل پیش‌بینی بود؛ این چه حرف غیر کارشناسی و غیرعلمی است که مطرح شده است؟ اگر خطرات به درستی شناسایی و مدیریت ریسک به خوبی انجام می‌شد و کار علمی مناسب صورت می‌گرفت و اگر مسئولان زیر مجموعه وزارت کار، کار خود را درست انجام داده بودند، آیا این اتفاق رخ می‌داد؟ مردم از مسئولان انتظار دارند که به جای فرافکنی‌ها، حرف درست منصفانه و علمی بزنند.

وی با تقدیر از ورود رئیس مجلس شورای اسلامی به موضوع حادثه انفجار طبس،  خواستار رسیدگی واقعی به این حادثه شد./

پایان پیام

  • کد خبر : 383866
کلمات کلیدی
علیرضا خادمی
خبرنگار

علیرضا خادمی

آخرین اخبار