خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/14 - 12:11
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : صحن
نثاری در نطق میان دستور:

حل مشکلات کشور نیاز به اقدام عملی بر اساس برنامه هفتم توسعه دارد

عضو کمیسیون عمران مجلس خواستار به‌کارگیری تمام توان دولت و مجلس برای اقدام عملی مطابق برنامه پنجساله هفتم توسعه کشور شد و گفت: از ملزومات اجرای این قانون، استفاده از افراد متخصص در پست‌های کلیدی و فعال‌سازی ظرفیت‌های کشور به نفع همه مردم ایران است.

به گزارش خبرنگاری خبرگزاری خانه ملت، علیرضا نثاری در نشست علنی صبح امروز(یکشنبه، 14 مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تسلیت شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر جنبش حماس که به عنوان مهمان رسمی جمهوری اسلامی ایران در کشورمان حضور داشت، گفت: ضمن اعلام همدردی با ملت مظلوم فلسطین اعلام می کنم، خط قرمز ما تمامیت ارضی، حاکمیت و امنیت ملی و عزت و اعتبار انقلاب اسلامی است و عبور از این خط قرمز پشیمانی قطعی برای عاملان جنایتکار آن را به طور قطع به دنبال خواهد داشت.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن تبریک روز خبرنگار به همه اهالی رسانه کشور به ویژه خبرنگاران حوزه انتخابیه خود، عنوان کرد: ملت ایران بیش از هر زمان دیگر آزمون خود را به خوبی ادا کرد و نمونه بارز آن مشارکت قریب به 50 درصدی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب دکتر پزشکیان به عنوان رئیس جمهور کشورمان بود که این موضوع وظیفه مسئولان را سنگین تر از قبل می کند.

وی در ادامه ضمن تبریک به رئیس جمهور اظهار داشت: قطعا باید به احترام این مردم تمام قد بایستیم و تمام توان خود را در جهت اقدام عملی مطابق با برنامه پنجساله هفتم توسعه کشور به کار گیریم و صرفا حرف نزنیم و شعار ندهیم. ملزومات این موضوع شناخت صحیح مشکلات، استفاده از افراد توانمند، پاکدست و متخصص و نخبه در پست های حساس و کلیدی و فعال کردن ظرفیت های کشور به نفع مردم ایران و نه گروه و جبهه ای خاص است. 

نثاری با بیان اینکه همگی از مشکلات کشور باخبر هستیم و آنها را می شناسیم در پاسخ به چرایی عدم حل این مشکلات ابراز داشت: حلقه مفقوده این موضوع جلوگیری از فساد، رانتخواری، بروکراسی ناکارآمد اداری، کاهش پرونده های قضایی، توسعه خدمات زیربنایی، سازماندهی ویژه حوزه صنعت و معدن و کنترل گردش مالی آن به نفع مردم و توسعه کشور، توجه به امکانات عمومی از جمله ناوگان هوایی، حمل و نقل ریلی و زمینی، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، آموزش عالی، بهبود فضای کسب و کار، وضعیت زیست محیطی، بازار مسکن، افزایش طلاق، کاهش ازدواج، فقر و تورم و تشنج بازار است.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم ادامه داد: موضوعات ملی اقتصادی همچون کاهش ارزش پول ملی، کاهش تولید ناخالص ملی، رشد اقتصادی، ناترازی بودجه، ساختار بانکی و وابستگی کشور به فروش نفت نیز از جمله مشکلاتی است که باید به آن توجه ویژه شود.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز مردم با چگونگی تحقق این موضوعات کاری ندارند و به دنبال مشاهده تغییر مثبت در شاخص ها و اجرای تصمیمات صحیح وعده داده شده، افزایش قدرت خرید و بهبود معیشت خود هستند، عنوان کرد: عدم توجه به ظرفیت های بخشی و منطقه ای و توزیع اعتبارات در بستر سیاسی منجر به توسعه نامتوازن شده که باید حل این موضوع در دستور کار مجلس و دولت باشد.

نثاری در ادامه با اشاره به قدمت 7 هزارساله نهاوند، افزود: به این شهر، شهر سراب های خروشان، میراث های کهن، قطع کشاورزی و تولید گشنیز کشور، قطب دامداری و باغداری استان همدان، قطب منبت این صنعت مظلوم و فراموش شده نهاوند، قطب آبزی پروری شهرهای غیرساحلی کشور، شهر شهیدان گرانقدر، شهر سرداران شهید که انصافا مایه افتخار کشور هستند و شهر گروه انقلابی ابوذر متأسفانه توجه نشده است.

عضو مجمع نمایندگان استان همدان در ادامه با اشاره به اینکه نهاوند در ابتدایی مسائل زیرساختی خود درجا می زند و راه های ارتباطی شهرستان به مرکز استان همچنان به صورت دوبانده و با عبور از روستاهای مجاور است، عنوان کرد: جاده های مرگ این شهرستان شاهد حوادث روزانه است. صحنه تلخ تصادف دو روز گذشته که منجر به فوت درجای 4 نفر از اعضای یک خانواده شد و 4 تن دیگر را راهی بیمارستان کرد، نتیجه وضعیت جاده های استان است.

وی ادامه داد: عدم حمایت از کشاورزان زحمتکش در حوزه کود و سموم، بذر و قطع برق چاه های کشاورزی و عدم توجه به زیرساخت های گردشگری، عدم توجه به مبل و منبت کاری بخش های این شهرستان که به نابودی نزدیک شده، عدم توجه به توسعه فضای آموزش عالی از بی مهری های ناعدالتی در این استان است که موجب نارضایتی عمیق مردم نهاوند شده است.

نثاری در ادامه رسیدگی به وضعیت کمبود امکانات بهداشتی را یکی از انتظارات مردم نهاوند عنوان کرد و گفت: از دولت دکتر پزشکیان و همکاران مجلس می خواهیم به تخصیص اعتبارات توجه شود تا عقب ماندگی های شهرستان نهاوند در حوزه های مختلف جبران شود که همه این موضوعات مستندات آماری و میدانی دارد.

وی ادامه داد: جذب سرمایه گذاری در حوزه خدمات شهری و رفاهی، ایجاد شهر رازی، تأسیس پارکینگ در شأن مردم شهرستان، توجه به آثار تاریخی این کهن شهر که به دلیل نداشتن موزه در ناکجاآباد خاک می خورند، احداث سالن های ورزشی چندمنظوره، زمین های چمن مصنوعی و ساماندهی پروژه های نیمه کاره آموزشی و پرورشی از موضوعاتی هستند که باید با قید فوریت دنبال شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن تشکر از استاندار همدان در راستای پیگیری مشکلات نهاوند که به توسعه آن انجامیده، خواستار جبران بخش دیگری از معضلات یاد شده این شهرستان شد و خاطرنشان کرد: قطعا مردم شریف شهرستان نهاوند قدردان همه زحمات مسئولانی که با جان و دل کار می کنند هستند و خواهند بود. نجابت، اصالت و انقلابی بودن مردم این کهن دیار، نباید دلیلی بر بی توجهی و کم توجهی به این شهرستان باشد./

پایان پیام

  • کد خبر : 381596
کلمات کلیدی
فائزه ظهیری
خبرنگار

فائزه ظهیری

آخرین اخبار