خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/20 - 14:57
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس :
حسینی‌کیا:

حضور رئیس مجلس در بریکس منجر به تقویت نقش ایران در اقتصاد جهانی می‌شود

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن گفت: حضور رئیس مجلس در بریکس می‌تواند منجر به تقویت نقش ایران در اقتصاد جهانی شود.

سیدجواد حسینی‌کیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به برگزاری اجلاس بریکس در کشور روسیه و حضور رئیس مجلس در این مراسم، گفت: عضویت و فعالیت ایران در بریکس برخلاف نظر افرادی که می‌گویند؛ ایران در مسائل بین‌المللی به انزوا رفته است، نشان می‌دهد؛ انزوای در کار نیست و ایران در حال ادامه فعالیت بزرگ اقتصادی خود در سطح منطقه و جهان است.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین این پیمان نشان می‌دهد تنها مراوده با کشورهای بزرگ به لحاظ اقتصادی راهکار حل مشکلات اقتصادی نیست بلکه ارتباط با کشورهای نوظهور در عرصه اقتصاد مانند روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی به دلیل دارا بودن سهم قابل‌ملاحظه‌ای از منابع جهان نیز می‌تواند موجب رونق اقتصادی ایران شود.

وی با بیان اینکه حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در اجلاس بریکس می‌تواند منجر به تقویت نقش ایران در اقتصاد جهانی شود، افزود: با ارتقاء وضعیت اقتصادی ایران در جهان و ایجاد ظرفیت‌های مناسب برای افزایش مراودات جهانی، وضعیت اقتصاد داخلی را نیز بهبود بخشید.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است حضور رئیس قوه مقننه در این اجلاس می‌تواند به اصلاح قوانین بین‌المللی در حوزه اقتصاد و رفع خلاءهای قانونی کمک کند./

پایان پیام

  

  • کد خبر : 380438
مریم احمدی
خبرنگار

مریم احمدی

آخرین اخبار