خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/07/04 - 09:44
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
سلیمی با اشاره به سفر پزشکیان به نیویورک مطرح کرد؛

حضور رئیس جمهور در سازمان ملل فرصتی برای بیان دیدگاه‌های جمهوری اسلامی

سخنگوی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نشست مجمع عمومی سازمان ملل تریبون جهانی است، گفت: نشست مطبوعاتی رئیس جمهور، سخنرانی در سازمان ملل و گفتگو با رسانه‌ها فرصتی برای بیان دیدگاه‌های نظام جمهوری اسلامی است.

علیرضا سلیمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهمیت سفر رئیس جمهور کشورمان برای شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: این نشست تریبون جهانی است که در جریان آن می‌تواند اتفاقات مهمی رخ دهد. برگزاری جلسات سران کشورهای مختلف و گفت و گو در رابطه با مسائل مورد علاقه طرفین، ایجاد مسیری برای حل برخی مشکلات، نشست با ایرانیان خارج از کشور که ظرفیت بسیار بزرگ و فوق‌العاده به شمار می‌روند، نشست مطبوعاتی رئیس جمهور، سخنرانی در سازمان ملل و گفت گو با رسانه‌ها فرصتی برای بیان دیدگاه‌های نظام جمهوری اسلامی است.

سخنگوی مجلس شورای اسلامی اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، جنایات آمریکایی‌ها علیه کشورمان مانند مورد هدف قرار دادن هواپیما، تجهیز و تحریک صدام در دوران جنگ تحمیلی علیه ایران را از دیگر مسائلی دانست که باید در جریان این نشست مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: آمریکایی‌ها قبل از مسئله سفارت، اموال ایرانیان را بلوکه کردند، در مسئله برجام نیز شاهد بودیم که آمریکایی‌ها به تعهدات خود عمل نکردند. ما با آمریکایی‌ها کاری نداریم بلکه آنها با ما کار دارند، این نشست فرصتی است تا علت خصومت دیرینه آمریکا علیه مردم ایران را جویا شد، باید جویا شد که آمریکا در منطقه چه کار می‌کند؟

سلیمی همچنین گفت: آنها قطعا در انفجار پیجرها در لبنان که توسط رژیم صهیونیستی رخ داد، نقش داشته‌اند. در روزهای گذشته نیز تعداد 500 نفر در لبنان شهید شدند، سازمان‌های جهانی سکوت اختیار کردند، رئیس جمهور باید فریاد رسا برای بیان مسائل رخ داده در منطقه باشد. امید است این سفر دستاورد خوبی برای کشور داشته باشد./

پایان پیام

  • کد خبر : 383947
کلمات کلیدی
مهدیه قربانی
خبرنگار

مهدیه قربانی

آخرین اخبار