خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/29 - 12:39
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
سرویس : صحن
فیاضی در نطق میان دستور:

حذف ارز ترجیحی خواسته نمایندگان شمالی است

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس با اشاره به بخش کشاورزی در استان های شمالی کشور گفت: حذف ارز ترجیحی خواسته نمایندگان شمالی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ عبدالوحید فیاضی در نشست علنی امروز ( سه شنبه ۲۹ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: مجلس شورای اسلامی به واسطه برخورداری از قدرتی که دارد می‌تواند در اصلاح امور کشور نقش آفرینی کند.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس دوازدهم ادامه داد: مجلس شورای اسلامی مجلسی است که می‌تواند به واسطه قدرت مردم، حاکمیت را برای خدمتگزاری بیشتر آماده کند. امیدواریم که امروز که ما شاهد رویداد جدیدی از انتخابات هستیم و در عین حال قرار است دولت چهاردهم با مجلس دوازدهم آغاز کار کند. درخواست دارم در ارتباط با تشکیل چهاردهم به ریاست هر رییس جمهوری که باشد، مجلس شورای اسلامی وظیفه اصلی و قانونی خود را  اعمال کند.

وی افزود: اعتقاد دارم مجلس قوی می‌تواند پدید آورنده دولت قوی باشد، مجلس قوی می‌تواند بدون ملاحظه و بدون وابستگی و بدون هرگونه تعلقات به بهترین وزرایی که خادمان ملت باشد. رأی می دهد. ما در آغازین روز مجلس شورای اسلامی با پیام مقام معظم رهبری وظیفه خودمان را شناختیم که در آن فراز پیام تاریخی ایشان همه ما را به حفظ منافع ملی و وحدت و پرداختن به خدمتگزاری بیشتر به مردم دعوت کرده بودند.

فیاضی بیان کرد: مجلس در تراز ملی معنا دارد، مجلس درست است که نمایندگانی از حوزه انتخابیه از شهرها و روستاهای مختلف به اینجا آمده‌ایم اما باید بدانیم که جایگاه مجلس شورای اسلامی یک جایگاه ملی است. مجلس در آفرینش یک دولت کارآمد تأثیرگذاراست. مجلس در تولید یک کابینه اثرگذار انقلابی و موفق نقش دارد ما مجلسی را که به واسطه انقلابی بودن می‌پسندیم  که کارآمد باشد.

وی افزود: اگر چنانچه شهید مدرس به عنوان یک شخصیت بزرگ و تاریخی برای همیشه نقش الگویی خودش را دارد، علتش این است که مدرس در پاسخ به یک سؤال یک جمله گفته بود؛ از ایشان پرسیدند که شما چطور اینگونه در فضای مجلس شورای ملی عرض اندام می‌کنید و تأثیرگذارید. ایشان گفتند من ترس  و طمع را در خودم کشتم، نماینده‌ای که ترس را وطمع را در خودش کشته باشد به راحتی می‌تواند خدمتگزار، انقلابی، کارآمد و هشداردهنده باشد.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس اضافه کرد: نماینده ای که ترس و طمع را در خویش کشته باشد، نباید بعد از دوران نمایندگی به فکر مدارج بالایی باشد. مجلس شورای اسلامی باید امروز حواسش کاملاً جمع باشد. ما در شرایط برگزاری انتخابات ریاست جمهوری هستیم همه موظفیم مردم را دعوت به مشارکت. حداکثری کنیم. باید مراقبت باشیم بین نیروهای انقلاب جدایی نیافتد.

فیاضی اظهار کرد: وحدت رمز پیروزی ملت ایران است. گاهی دوگانه  انقلابی و ضد انقلاب درست نکنیم. این کشور زیر سایه ولی فقیه توانسته است از تمام دشواری ها عبور کند همانگونه که با شهادت شهید مظلوم رییسی و یارانش خللی بر بدنه اجرایی کشور وارد نشد. اکنون که در سوگ شهید عزیزمان شهید مظلوم رئیسی نشسته ایم باید مردم دقت کنند کسی که به رفتارهای رئیسی و کسی که به مرام رییسی و به سیاست های رییسی متصف است می تواند ادامه دهنده راه ایشان باشد.

وی اضافه کرد: ما دولت آینده را دولتی می‌خواهیم که اگر ناکارآمدی و سستی در برخی از اعضای کابینه‌اش بوده را  خود نداشته باشد. معنی‌اش این است که اگر چنانچه رئیس‌جمهور بعدی آمده است و قرار است راه را ادامه دهد با همان ترکیب می‌تواند. خیر، آنهایی که در قطار خدمت موفق نبوده‌اند، باید اصلاح شوند. امروز در جلسه‌ای که وزیر صمت آمده بود من کمتر دیده‌ام از ظرفیت عظیم معادن در کشور حرف بزند. اگر وزارت صمت ظرفیت عظیم معادن را در ایران بزرگ به‌طور جدی مطالعه می‌کرد و در دستور کارش قرار می‌داد و امروز نگران اشتغال نبودیم بلکه فقط در خودرو مشکل داشتیم.

فیاضی ادامه داد:  آنچه را که در صنعت خودرو بر ما و ملت ما گذشته است به هیچ وجه قابل تحمل نیست. آدم‌های غیر متخصص، آدم‌هایی که نتوانستند کفایت خودشان را در کار نشان دهند،  همچنان در عرصه مدیریت شرکت‌ها و هیئت مدیره و همه صنایع بزرگ خودرو هنوز حضور دارند.

وی ادامه داد: مسئله بعدی مسئله آموزش و پرورش است من به عنوان یک معلم که افتخار خدمتگزاری به فرزندان این کشور را دارد عرض می‌کنم آموزش و پرورش به واسطه برخورداری از مدیریت ناکارآمد نتوانسته استبه آنچه که مطلوب برنامه بوده و سیاست گذاران جمهوری اسلامی بوده برسد. کیفیت آموزش وپرورش بسیار پایین است. ناکارآمدی در کنار ناترازی بودجه و نقصان منابع انسانی و در کنار ضعف برنامه‌ریزی و آموزش امروز به یک آموزش و پرورش ضعیف تبدیل کرده است.

این  نماینده مجلس دو دوره دوازدهم اضافه کرد: آموزش و پرورش حساس باشد. اگر قرار است این کشور به مقصد تحول و تغییر و تعالی برسد جز از در تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش نیست. این دالان تنگ است که می‌تواند بهترین ها را در عرصه مدیریت و سازندگی کشور فراهم کند. اگر از آموزش و پرورش و معلمان و از مدرسه غفلت کنیم امیدی به ساختن فردای این کشور نیست.

وی بیان کرد: وزرای کشاورزی،صنعت و گردشگری و صنایع دستی  و وزرای مرتبط هنوز برنامه کلان و متناسبی برای پیشرفت و توسعه استان مازندران و گیلان و گلستان ندارد، هنوز درگیر تداخلات منابع طبیعی هستیم هنوز با نقشه‌های شصت سال پیش با مردم ما گفتگو می‌کنند هنوز  در تغییر کاربری اراضی به ادبیات خشن متوسل می‌شوند آنان نمی‌دانند که کشاورزی ترویجی است. کشاورزی انگیزه می خواهد. وزیر کشاورزی باید بداند رغبتی برای تولید نمانده است حذف ارز ترجیحی خواسته نمایندگان شمالی است./

پایان پیام

  • کد خبر : 379713
علیرضا خادمی
خبرنگار

علیرضا خادمی

آخرین اخبار