خبرگزاری خانه ملت

هدر مشکی
  • تاریخ انتشار : 1403/07/07 - 15:57
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
ایری با انتقاد از تعویق زمان برگزاری انتخابات و ثبت نام مجدد هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان:

تضییع گسترده حق جامعه مهندسی با ابلاغیه غیر قانونی وزارت راه/وزیر راه به موضوع مربوطه ورود کند

سخنگوی کمیسیون عمران تعویق زمان برگزاری انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان و تمدید مهلت ثبت نام داوطلبان را مغایر قانون دانست و گفت: وزیر راه شهرسازی به این موضوع ورود کرده و مانع از تضییع حق گسترده اعضا شود.

عبدالجلال ایری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از تعویق زمان برگزاری دهمین دوره انتخابات تمام الکترونیکی هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان‌ها گفت: متاسفانه وزارت راه و شهرسازی با صدور ابلاغیه‌ای زمان برگزاری انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان را به تعویق انداخته و این امر فرصتی برای ثبت نام داوطلبان عضویت در هیات مدیره سازمان‌ها ایجاد کرده است.

نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس با بیان اینکه تمدید مهلت ثبت نام موجب اعتراضات گسترده در سراسر کشور شده است تاکید کرد: این ابلاغیه مغایر و خلاف قانون بوده و موجب تضییع حق بسیاری از مهندسان می‌شود.

ایری اضافه کرد: بنده و آقای مهندس صدیف بدری به عنوان اعضای ناظر کمیسیون عمران مجلس بر برگزاری انتخابات نظام مهندسی بارها مخالفت خود را با تمدید مهلت ثبت نام و تغییر زمانبدی فرآیند برگزاری انتخابات اعلام کردیم اما متاسفانه وزارت راه نسبت به این هشدارها و توصیه‌ها بی‌توجه است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس افزود: به دلیل جلوگیری از بدعت در اجرای قانون و همچنین جلوگیری از بروز التهاب در جامعه بزرگ مهندسی که مصادف با شروع دولت وفاق ملی است؛ از وزیر راه شهرسازی می‌خواهم به این موضوع ورود کرده و مانع از تضییع حق اعضا شود./

پایان پیام

  • کد خبر : 384098
کلمات کلیدی
مهدی سعدی آرانی
خبرنگار

مهدی سعدی آرانی

آخرین اخبار