خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/26 - 12:17
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس :
توسلی:

تحقق رشد 8 درصدی در اقتصاد باید در دستورکار مجلس دوازدهم و دولت آینده قرار گیرد

نماینده مردم بهار در مجلس گفت: از آنجاکه در برنامه هفتم اهداف درست و براساس توان و ظرفیت کشور پیش‌بینی شده باید این برنامه به درستی اجرایی شود به طور مثال باید بستر رشد 8 درصدی اقتصاد فراهم شود.

فتح‌الله توسلی در گفت‌وگو با خبرگزای خانه ملت درباره اقداماتی که باید در اولویت مجلس دوازدهم قرار گیرد، گفت: طی چند سال گذشته رهبری بارها بر موضوع اقتصاد تاکید دارند و نامگذاری‌ها براساس موضوعات اقتصادی بود زیرا یکی از دغدغه‌های اصلی مردم مشکلات اقتصادی و معیشتی است، از سوی دیگر کشوری که اقتصاد قدرتمندی دارد، می‌تواند در سایر حوزه‌ها نیز رشد داشته باشد بنابراین یکی از اولویت‌های مجلس دوازدهم و دولت آینده باید رفع معضلات و مشکلات حوزه اقتصاد باشد.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تقویت اقتصاد ملی ابعاد مختلفی دارد، ادامه داد: جهش تولید و کاهش نرخ تورم باید جزو اولویت‌های اصلی باشد البته باید به این نکته نیز دقت کرد که منظور از جهش تولید، تولید معمولی نیست و باید از کاتالیزورهای درستی برای جهش استفاده کرد تا عقب‌افتادگی‌های گذشته جبران شود.

وی اضافه کرد: زمینه‌سازی برای مشارکت مردم در اقتصاد نیز از دیگر موضوعاتی است که باید پیگیری شود زیرا با ظرفیت مردم و بخش خصوصی می‌توان کارهایی که عقب‌افتاده را جبران کرد که در این مسیر باید به اجرای اصل 44 قانون اساسی دقت شود اما متاسفانه دولت‌ها نتوانسته اند به این قانون جامه عمل بپوشانند و اقتصاد ما بیشتر متکی به درآمدهای نفتی است.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم با اشاره به اینکه باید اجرای گام دوم انقلاب و اسناد بالادستی را به عنوان یکی از دستورکارها مدنظر قرار دهیم، تصریح کرد: دولت باید با افزایش صادرات غیرنفتی و استفاده از بازار کشورهای همسایه درآمد ارزی بیشتری به دست آورد. همچنین از آنجاکه در برنامه هفتم اهداف درست و براساس توان و ظرفیت کشور پیش‌بینی شده باید این برنامه به درستی اجرایی شود به طور مثال باید بستر رشد 8 درصدی اقتصاد فراهم شود./

پایان پیام

  • کد خبر : 379400
کلمات کلیدی
فاطمه ضرغامی
خبرنگار

فاطمه ضرغامی

آخرین اخبار