خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/25 - 08:56
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
رشیدی مطرح کرد؛

ایران بهترین شریک تجاری اقلیم در صورت ضمانت تأمین امنیت از سوی کردستان عراق

عضو هیأت رئیسه مجلس سفر رئیس جمهور کشورمان به اقلیم کردستان عراق را باعث حل تعارضات امنیتی دانست و گفت: اقلیم با تأمین امنیت در این منطقه و مناطق مرزی می‌تواند ایران را به عنوان بهترین شریک تجاری خود داشته باشد.

محمد رشیدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، سفر دکتر پزشکیان به عراق به ویژه به منطقه اقلیم کردستان را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: اقلیم کردستان عراق به لحاظ امنیتی برای ما اهمیت بسیاری دارد و تعارضات امنیتی که در این منطقه و مناطق مرزی وجود دارد باید برطرف شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه فارق از دوستی و برادری هیچ کشوری نباید معارض امنیتی برای خاک کشورمان باشد، عنوان کرد: باید توجه داشت که تأمین امنیت است که می تواند حوزه روابط تجاری و اقتصادی دو کشور را تقویت کند از این رو اقلیم نباید تبدیل به پایگاهی برای دشمنان ما در منطقه شود و این همان چیزی است که دکتر پزشکیان آن را می خواهد.

وی افزود: در نهایت اگر همه مسائل امنیتی میان ایران و اقلیم برطرف شود، جمهوری اسلامی ایران می تواند بهترین شریک تجاری برای اقلیم باشد و نیازهای آنها را تأمین کند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان با مثبت ارزیابی کردن سفر رئیس جمهور کشورمان به عراق و منطقه اقلیم، خاطرنشان کرد: در جریان این سفر رئیس جمهور از بارزانی برای حضور در ایران دعوت به عمل آورد لذا این رفت و آمدها می تواند باعث تقویت روابط شده و دست مداخله جویانه دشمنان را از منطقه قطع کند./

پایان پیام

  • کد خبر : 383302
فائزه ظهیری
خبرنگار

فائزه ظهیری

آخرین اخبار