خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/30 - 18:32
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
مقتدایی:

اقتصادی مرزی در سایه امنیت رونق یابد

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه مرزهای جمهوری اسلامی به لحاظ امنیتی از شرایط خوبی بهره‌مند هستند، گفت: اقتصادی مرزی در سایه امنیت رونق یابد.

عباس مقتدایی در گفت و گو خبرنگار خبرگزاری خانه ملت به ضرورت استفاده از ظرفیت های مرزی جمهوری اسلامی ایران، گفت: مرزها، فرصت خوبی برای اقتصاد کشور و ارتباط با همسایگان هستند. ایران 16 استان مرزی با 15 کشور همسایه دارد، ما نسبت به موقعیت جغرافیایی بیشترین همسایگان را در دنیا داریم و این بالاترین فرصت برای یک کشور است.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: در شرایط تحریمی امروز با استفاده از ظرفیت مرزها می‌توانیم داد و ستد بیشتری را با کشورهای همسایه داشته باشیم. 51 درصد استان‌های کشور در نوار مرزی قرار دارند و این فرصت خوبی است که با دادن اختیارات بیشتر به استان‌ها، از مزایای مرزی استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه مرزهای جمهوری اسلامی به لحاظ امنیتی از شرایط خوبی بهره‌مند هستند، گفت: استقرار نیروهای مرزبانی، امنیتی و نظامی در مرزها حکایت از اشراف اطلاعاتی جمهوری اسلامی دارد، اما در سایه امنیت، اقتصاد هم باید رونق بیشتر بگیرد.

این نماینده مجلس در دوره دوازدهم افزود: بازنگری وضعیت مرزها از طریق دستگاه دیپلماسی لازم است تا مشکلات مرزی حل و فصل شود. متاسفانه در شرایط فعلی از درصد کمی از ظرفیت مرزی ما استفاده می‌شود در حالی که می‌توانیم این ظرفیت را افزایش دهیم./

پایان پیام

  • کد خبر : 383731
کلمات کلیدی
علیرضا خادمی
خبرنگار

علیرضا خادمی