خبرگزاری خانه ملت

هدر مشکی
  • تاریخ انتشار : 1403/07/07 - 11:11
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
ابراهیمی:

افزایش قیمت شیر نیاید بهانه افزایش نامتعارف نرخ لبنیات شود/ درآمد مردم محدود است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: نباید افزایش قیمت شیر بهانه ای برای کارخانه های فرآوری و تولید لبنیات جهت افزایش نامتعارف قیمت محصولات شود.

نادرقلی ابراهیمی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره ابلاغ قیمت جدید خرید شیر از دامداران، گفت: یکی از مواردی که در سلامت جامعه اثر دارد استفاده از مواد لبنی مانند شیر می‌باشد و برای سلامت افراد یک جامعه بر مصرف لبنیات با تاکید بر شیر توصیه شده است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: قیمت ابلاغی خرید شیر از دامداران افزایش 20 درصدی داشته است که پاسخگوی هزینه‌های تولید دامداران نیست اما از سوی دیگر نباید این افزایش قیمت بهانه ای برای کارخانه های فرآوری و تولید لبنیات جهت افزایش نامتعارف قیمت محصولات شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه روز سه شنبه هفته گذشته در نشست با وزیر جهاد کشاورزی یکی از مباحث در خصوص محصولات لبنی بود، عنوان کرد: در همه دنیا این اصل وجود دارد که باید حداکثر یارانه را به تولیدکنندگان محصولات کشاورزی پرداخت کنند و نهاده‌های مورد نیاز را با قیمت پایین به منظور کاهش هزینه تولید در اختیار آنها قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه با کاهش هزینه تولید دامداران، فروش شیر با حداقل افزایش قیمت صرفه اقتصادی دارد، تصریح کرد: باید بر کارخانه های فرآوری شیر و تولید محصولات لبنی نظارت لازم صورت بگیرد تا به بهانه افزایش قیمت شیر، نرخ لبنیات را به صورت نامتعارف افزایش ندهند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه قدرت نظارتی دستگاه‌های نظارتی باید به قدری باشد که اجازه افزایش قیمت نامتعارف محصولات لبنی را ندهند و با متخلفین برخورد شود، افزود: با تعارف نمی‌توان کار را پیش برد زیرا سفره و درآمد مردم محدود است و نباید اجازه دهیم مصرف لبنیات کاهش پیدا کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: به شدت باید با کارخانه‌های لبنی اتمام حجت شود تا هزینه های جانبی خود را به نحوی مدیریت کنند که قیمت محصول نهایی افزایش زیادی نداشته باشد./

پایان پیام

  • کد خبر : 384078
کلمات کلیدی
محسن خزایی
خبرنگار

محسن خزایی

آخرین اخبار