خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/07/01 - 12:25
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
معصومی:

افزایش قیمت بنزین همه کالاها را گران می‌کند/مجلس و دولت باید مانع از فشار بیشتر بر مردم شوند

عضو کمیسیون اصل نود مجلس گفت: افزایش قیمت سوخت تنها به افزایش هزینه‌های حمل‌ونقل محدود نمی‌شود، بلکه قیمت به‌طور مستقیم و غیرمستقیم تمامی کالاها و خدمات را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ بنابراین باید مانع از فشار اقتصادی بیشتر بر مردم شد.

سید کریم معصومی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مخالفت با افزایش قیمت بنزین، گفت: هرگونه تغییر در نرخ سوخت، به دلیل تأثیرات گسترده‌ای که بر زندگی مردم و اقتصاد کشور دارد، نیازمند مجوز رسمی از مجلس شورای اسلامی است، این موضوع به‌ویژه در شرایط فعلی که مردم با مشکلات اقتصادی و تورم دست و پنجه نرم می‌کنند، از اهمیت بالایی برخوردار است.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه نمایندگان مجلس به عنوان منتخبین مردم وظیفه دارند از حقوق آن‌ها در اینگونه مسائل دفاع کنند، افزود: مردم باید مطمئن باشند که هیچ تصمیمی برای افزایش نرخ سوخت بدون بررسی کارشناسی و اخذ مجوز از مجلس اتخاذ نخواهد شد، نظارت مجلس بر این موضوع بسیار دقیق است و هرگونه تصمیم‌گیری تنها در چارچوب قانون و با در نظر گرفتن منافع عمومی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به پیامدهای احتمالی افزایش نرخ سوخت، ادامه داد: افزایش قیمت سوخت تنها به افزایش هزینه‌های حمل‌ونقل محدود نمی‌شود، بلکه به‌طور مستقیم و غیرمستقیم تمامی کالاها و خدمات تحت تأثیر قرار می‌گیرند بنابراین باید مانع از فشار بیشتر بر مردم شد.

عضو کمیسیون اصل نودم مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار کرد: مجلس به‌عنوان نماینده قانونی مردم همواره در کنار آن‌ها ایستاده است و هیچ تغییری در قیمت‌ها بدون هماهنگی و رعایت قوانین صورت نخواهد گرفت./

پایان پیام

  • کد خبر : 383752
مریم احمدی
خبرنگار

مریم احمدی

آخرین اخبار