خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/11/11 - 16:03
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
نگاهداری:

79 درصد ایرادات قانونی شورای نگهبان صرفا به 10 اصل قانون اساسی مربوط است

مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس، موضوعات مطرح شده در پانزدهمین جلسه شورای معاونین و مشاورین مجلس شورای اسلامی را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگاران به تشریح موضوعات مطرح شده در پانزدهمین جلسه شورای معاونین و مشاورین مجلس شورای اسلامی پرداخت.



نگاهداری، مهمترین موضوع مطرح شده در این جلسه را تحلیل ایرادات شورای نگهبان در دوره دهم مجلس شورای اسلامی توسط معاونت قوانین عنوان کرد.



رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کل نظرات شورای نگهبان در خصوص طرح‌ها و لوایح در دوره مجلس دهم تعداد 373 مورد بوده است و جمع ایرادات مطروحه 808 مورد بوده است.



وی افزود: 61 درصد ایرادات شورای نگهبان ناظر بر اصول قانون اساسی، 24 درصد در خصوص ابهامات و 15 درصد مرتبط با موازین شرع بوده است.



نگاهداری ادامه داد: در خصوص 61 درصد ایرادات که ناظر بر اصول قانون اساسی است، 79 درصد ایرادات مرتبط با قانون اساسی که شیوع بیشتری دارد به 10 اصل قانون اساسی باز میگردد که مراقبت کردن آنها به سادگی میتواند صورت پذیرد. مابقی ایرادات حدود 110 مورد است که 50 فقره ناظر بر اصول 158، 64، 99، 73، 74، 156 و 112 است و حدود 60 فقره دیگر ناظر بر سایر اصول قانون اساسی است.



در پایان نگاهداری اظهار داشت: در ادامه جلسه در خصوص راهکارهای پیشگیری از این موارد و لزوم ضابطه مندی در این زمینه بحث و تبادل نظر شد و مقرر گردید موارد برای تصمیم گیری در هیأت رئیسه و شورای هماهنگی مجلس شورای اسلامی مطرح شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 313027
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار