خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/06/07 - 14:27
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
نیکزاد در همایش بسیجیان کل کشور؛

یاوه گویی درباره سردار همدانی مظلومیت او را آشکار کرد/بسیج نقطه ثقل تربیت نیرو در نظام جمهوری اسلامی است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بسیج نقطه ثقل تربیت نیرو در نظام جمهوری اسلامی است و در تراز نظام ارزیابی می شود، گفت: اگر مجاهدت های علمی تهرانی مقدم ها نبود، آیا ما می توانستیم امروز با موشک های نقطه زن نیروهای دفاعی خود را مجهز کنیم.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، علی نیک زادثمرین امروز (دوشنبه، 7 شهریورماه) با حضور در همایش بسیجیان کل کشور که در وزارت کشور برگزار شد، تاکید کرد: اگر جهاد تبیین و کلام حضرت زینب (س) در ماجرای عاشورا نبود امروز ماجرای کربلا را دچار تحریف می کردند اما شاهدیم برای اولین بار خون بر شمشیر پیروز شد و اگر حضرت زینب (س) نبود و تبیین واقعه عاشورا شکل نمی گرفت با گذشت سال ها، از عاشورا یادی نمی شد.



نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیش از 40 سال از عمر انقلاب اسلامی می گذرد، تاکید کرد: اعتقاد دارم یاوه گویی که نسبت به سردار همدانی صورت گرفت مظلومیت این سردار را آشکار کرد، سردار همدانی از عزت و شرف ما دفاع کرد و روزی که در تاریخ در این باره بنویسند همگان مطلع می شوند چه اتفاقاتی در سوریه اتفاق افتاده است.



وی با تاکید بر اینکه باید در مورد انقلاب، جنگ، دفاع مقدس، مذاکره و تعامل با دنیا تبیین صورت گیرد، ادامه داد: دولت ها دو وظیفه عمده برعهده دارند، ابتدا اخلاق حکمرانی از وظایف دولت است که به معنای افزایش سرمایه اجتماعی، نظام و دولت بر پایه آموزه های دینی اسلام است و از سوی دیگر وظیفه دوم دولت ها شتاب دادن به حرکت کشور برای فائق آمدن بر مشکلات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است.



نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس با یادآوری بر تاکید مقام معظم رهبری در خصوص مجلس و دولت انقلابی، گفت: لازم است رفتار حکمرانان در مجلس و دولت را با ویژگی هایی که شهدای بزرگوار، شهید رجایی و شهید باهنر داشتند تطبیق دهیم. برخی تصور می کردند شهید رجایی چندین سال رئیس جمهور بوده، در صورتی که تنها 28 روز طول دوره ریاست جمهوری ایشان است اما با همین 28 روز ریاست جمهوری، می توانیم به سلامت فکری، اعتقادی و اخلاقی این شهید پی ببریم و اکنون باید خود را با شهید رجایی تطبیق دهیم.



وی ادامه داد: ویژگی های دولت رجایی عشق و باور مردم، فسادستیزی، پاکدستی، طهارت اقتصادی، عدالت باوری، عدالت گستری، حکمت و خردورزی، باور و توان داخلی بود.



نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر سپاه نبود، کشور نبود، گفت: زمانی قرار بود ایران را از طریق بنزین به زانو درآورند اما قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پروژه ای را اجرا کرد و توان تولید بنزین از روزانه حدود 70 میلیون لیتر به 110 میلیون لیتر رسید. با اجرای این پروژه به دهان استکبار به نام آمریکا زدیم و گفتیم علاوه بر اینکه شما نمی توانید با تحریم ما را فلج کنید ما نه تنها تحریم شما را دور نزده ایم بلکه آن را خنثی کرده ایم که این کار بی بدیل و بی نظیر سپاه پاسداران بود.



نیکزاد با اشاره به مقایسه دولت ها و مسئولان که باور به درون داشتند و یا باورشان این بود که ظرف یک ساعت تمام توان دفاعی ایران منهدم می شود، اظهار داشت: شما بدانید اگر استکبار می توانست جمهوری اسلامی ایران، نسل شهید سلیمانی، شهید رجایی و شهید باهنر را از زمین حذف کند تمام پیچ و مهره ها را باز می کرد و حتی یک ساعت هم به ما فرصت نمی داد.



وی با تاکید بر اینکه خداباوری، خدامحوری می تواند برای ما در ارزیابی دولت ها و مجلس ها و کارگزاران نظام بسیار مهم باشد، افزود: بسیج حقیقتا صدقه جاری حضرت امام (ره) است و در دنیا تشکیلاتی به نام بسیج وجود ندارد، درست است که بسیج اول برای دفاع از نظام مقدس اسلامی تشکیل شد. بسیج، حشد الشعبی، حزب الله و انصارالله در مقابل کسانی که می خواستند آن ها را نابود کنند، ایستادگی کردند.



نیکزاد یادآور شد: زمانی ژنرال آمریکایی به عراقی‌ها گفت چرا طبق نقشه موجود کار ایرانی ها را یکسره نمی کنید؟ فرمانده عراقی توضیح داد ایرانی ها افراد خاصی هستند، هم زمانی که کشته شوند و هم زمانی که می کشند، خوشحال می شوند؛ چرا که آن ها انتظار سرخ و سبز ما را نمی فهمند و نخواهند فهمید.



این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه بسیج نقطه ثقل تربیت نیرو در نظام جمهوری اسلامی است و در تراز نظام ارزیابی می شود، گفت: اگر مجاهدت‌های علمی تهرانی مقدم‌ها نبود، آیا ما می‌توانستیم امروز با موشک‌های نقطه‌زن نیروهای دفاعی خود را مجهز کنیم در شرایطی که در شروع جنگ حتی سیم خاردار هم به ما نمی‌فروختند، ما همواره از مجاهدت های نظامی و دفاعی سرداران با شرف و با افتخار، پرافتخار یاد می کنیم اما بدانیم مجاهدت های علمی صورت گرفته است و احمدی روشن ها در بسیج و پایگاه بسیح رشد و نمو داشتند و وقتی در جایگاه تخصصی ویژه هم قرار گرفتند خود را گم نکردند.



نیکزاد با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرموده اند بسیجی یعنی امام علی (ع)، توضیح داد: اگر بتوانیم در امام علی (ع) حرکت کنیم به موفقیت خواهیم رسید. در سال 58 بسیج برای نیاز آن روزها تشکیل شد اما بسیج امروز ویژگی های خاصی دارد و این نیروها تنها در عرصه دفاعی فعال نیستند بلکه شاهد فعالیت های آن ها در حوزه های مختلف هستیم.



نایب رئیس مجلس با بیان اینکه بسیج 4 نکته را باید مدنظر قرار دهد، گفت: سوق دادن فضای ادارات به سمت معنویت و شور و حال انقلابی از جمله وظایف بسیج ادارات است که در ایام مختلف باید فضا را به سمت و سوی ایام مربوطه سوق دهند.



نیکزاد با تاکید بر اینکه بسیج باید در عرصه های مختلف متخصص شوند، گفت: پزشک، مهندس، سرمایه گذار، اقتصاددان و فرهنگیان با افتخار در بسیج کار کنند، بسیج بزرگ شده است و باید در ادارات به سمت مشاوره دادن و اندیشه ورزی حرکت کند تا روند اداری را در ارائه خدمات تقلیل دهند و خدمات بسیجیان به صورت تخصصی و ویژه انجام گیرد.



نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دنیا در کارهای عامه المنفعه به بن بست رسیده است، گفت: یکی از معیارهای انسان خوب و بد این است که افراد موفق و مسئول چه میزان کار اجتماعی انجام می دهند، در بسیج نیز با پشتوانه عقیدتی باید کار اجتماعی صورت گیرد، از آن جایی که بسیج رشد و نمو داشته است می تواند در کارهای بزرگ و مختلف فعال شود و به سیستم های فسادزا ورود کند و در واقع با اصلاح و تسهیل روند ارائه خدمات را برای مردم فراهم کند. در بحث رفتار سازمانی بسیج ادارات نباید فقط به دنبال مچ گیری از افراد باشند.



وی افزود: در حال حاضر در سیستم اداری، دادگاه ویژه کارکنان دولت را داریم و هیچ وقت دادگاه ویژه کارنکنان دولت نداشته ایم. باید با کسانی که کار نمی کنند برخورد شود، برخی مسئولیت می گیرند و زمانی را می گذارند اما هیچ کاری انجام نمی دهند که جفا در حق آن مسئولیت است، اگر کسی کاری انجام می دهد برای جیب خود، گروه و حزبش نیست باید تشویق شود.



نایب رئیس مجلس با تاکید بر اینکه باید در کنار اخبار فساد و کارهایی که انجام نگرفته است، از اقدامات افراد با روحیه بسیجی که کار نیک و ماندگار انجام داده اند سخن به میان آید، بیان کرد: از خدا می خواهیم مشکلات پیش روی دولت، مجلس و قوه قضائیه را در جهت رفع مسائل اقتصادی کاهش دهد، ما اقتدار و ارتباط را داریم، مردم اسلام را قبول دارند و جمهوریت در ظرف اسلام تعریف شده است، باید با همت تمام قوا در جهت رفع مشکلات اقتصادی مردم که به حق وجود دارد، گام برداشت./



پایان پیام

  • کد خبر : 348322
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار