خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/07/23 - 23:26
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
دکتر لاریجانی در دیدار با رئیس مجلس نمایندگان هند:

گسترش روابط تجاری ایران و هند؛ مستلزم مذاکرات دقیق و تکنیکی میان دولت هاست

رئیس مجلس شورای اسلامی گسترش روابط تجاری ایران و هند را مستلزم مذاکرات دقیق و تکنیکی میان مسئولان دولت ها دانست.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری خانه ملت به صربستان، دکتر علی لاریجانی امروز (سه شنبه 23 مهر) در حاشیه برگزاری یکصد و چهل و یکمین اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU) با بارسل ام رئیس مجلس نمایندگان هند دیدار و گفت وگو کرد.



تروریسم مسئله مهم در منطقه



دکتر لاریجانی در این دیدار با بیان اینکه دوستی ایران و هند تاکتیکی نیست، بلکه ریشهدار است و به فرهنگ و تاریخ دو کشور بازمی‌گردد، گفت: همچنین تروریسم مسئله مهم در منطقه است و اگر همکاری‌های نزدیک داشته باشیم این مشکل حل خواهد شد، هرچند برخی از کشورها رفتار دوگانه ای دارند و نمونه این رفتار دوگانه در افغانستان دیده می شود.



بنابراین گزارش رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین گسترش روابط تجاری ایران و هند را مستلزم مذاکرات دقیق و تکنیکی میان مسئولان دولت ها دانست.



هند و ایران هر دو قربانی تروریسم هستند



رئیس مجلس نمایندگان هند نیز بر اشتراکات فرهنگی، آیینی و سنتی میان ایران و هند تاکید کرد و گفت: باید قدم های بیشتری برای افزایش روابط دو کشور برداشته شود.



وی ادامه داد: هند و ایران هر دو قربانی تروریسم هستند، لذا وظیفه داریم تروریسم را در منطقه از بین برده و محکوم کنیم ضمن آنکه افزایش ظرفیت سازی و اعتماد سازی به ویژه از طریق دیپلماسی پارلمانی ضروری است./



پایان پیام

  • کد خبر : 289941
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار