خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/04/07 - 09:51
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
طی جلسه‌ای با حضور دستگاه‌های اجرایی؛

کم و کیف اجرای مصوبات سفر نائب رئیس مجلس به آمل، بابل و فیروزآباد پیگیری شد

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با برگزاری دو جلسه مجزا مصوبات سفر خود به شهرستان‌های آمل، بابل، فیروزآباد، فراشبند، قیر، کازرون، سپیدان و بیضا را پیگیری کرد.

علی  نیکزاد ثمرین نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت از برگزاری دو جلسه‌ طی روز گذشته به‌ منظور پیگیری مصوبات سفر به شهرستان‌های فیروزآباد، فراشبند، قیر، کازرون، سپیدان و بیضا و سفری دیگر به شهرهای آمل و بابل با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی استانی و ملی خبر داد و گفت: در این جلسه نمایندگانی از دستگاه‌های همچون وزارت نیرو، سازمان ملی زمین مسکن، شرکت راه شهرسازی، سازمان راه داری، حمل و نقل جاده‌ای، شرکت ملی گاز، شهرک‌های صنعتی، وزارت بهداشت، قرارگاه خاتم‌الانبیاء، سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی، میراث فرهنگی و... در این جلسه حضور داشتند.



نماینده مردم اردبیل و نمین و نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سفر به حوزه انتخابیه فیروزآباد و... 29 بند مصوبه داشت که این جلسه در راستای تحقق خواسته‌های مردم و به منظور پیگیری مصوبات و میزان اجرایی شدن آن‌ها برگزار شد که انشاءالله یک ماه دیگر جلسه دیگری مجددا برگزار خواهد شد.











نشست پیگیری مصوبات سفر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به ساری، میاندوآب، آمل و بابل


وی همچنین با اشاره به پیگیری مصوبات سفر خود به حوزه انتخابیه ساری، میاندورد، آمل و بابل گفت: در جریان این سفر با حضور نمایندگانی از شرکت ساخت وزارت راه و شهرسازی، سازمان مدیریت بحران و استاندار محترم مازندران صورت جلسه‌ای در 4 بند داشتیم و موضوعاتی همچون تامین قیر منطقه، ایمنی جاده و... را پیگیری کردیم همچنین برای شهرهای آمل و بابل نیز مصوباتی داشتیم که جلسات با حضور نمایندگان این حوزه های انتخابیه برگزار شد.



به گفته نائب رئیس مجلس شورای اسلامی پیگیری مصوبات سفر و قول‌های داده شده به مردم هدف از این جلسه بود که خوشبختانه بخش بسیاری از آن محقق شده است و یک ماه دیگر این جلسه به منظور پیگیری اجرایی شدن دیگر مصوبات برگزار خواهد شد.  











نشست پیگیری مصوبات سفر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به ساری، میاندوآب، آمل و بابل


بنابراین گزارش سفرهای مذکور مصوباتی داشتند که به عنوان مثال پیرو سفر نائب رئیس مجلس به حوزه انتخابیه آمل مصوب شد: شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور جهت ساخت پل تقاطع هزار سنگر منابع مورد نیاز را تا سقف 50 میلیارد ریال به صورت نقد و مابقی را در قابل قیر تامین کند و اداره کل راه و شهرسازی استان متعهد شد این پل را در اسرع وقت به افتتاح برساند.



موضوع تکمیل سد هراز آمل و تخصیص 2 هزار میلیارد ریال برای این سد از طرف سازمان مدیریت بحران و موضوع جاده کنار گذر از دیگر موارد پیگیری شده و مصوب در این سفر بود.



همچنین در جریان سفر علی نیکزاد به بابل موضوعاتی همچون اختصاص 100 میلیارد ریال جهت روشنای کنارگذر شهر بابل، زیرسازی و آسفالت 25 کیلومتر از راه‌های روستای حوزه انتخابیه، بهسازی و آسفالت مسیر روستای گنج‌افروز، اختصاص معادل 100 میلیارد ریال قیر جهت آسفالت محورهای مواصلاتی، اختصاص 10 میلیارد ریال برای حوزه علمیه شهر بابل، حل مشکل پسماند و تسهیلات ارزان قیمت و اتمام پروژه‌های طرح هادی روستاهای درازکلا، کبریاکلا و خلیل‌آباد پیگیری و مصوب شد.



 











نشست پیگیری مصوبات سفر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به ساری، میاندوآب، آمل و بابل


 



بنابراین گزارش پیرو سفر نائب رئیس مجلس به فیروزآباد، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و سازمان منابع طبیعی ملکف به اجرای تمهیدات احداث شهرک صنعتی صنایع دارویی و آرایشی و بهداشتی شدند، همچنین تکالیفی برای سازمان ملی زمین و مسکن در حوزه حل مشکل فاضلاب و آسفالت مشخص شد.



در این سفر معاونت آبفای وزارت نیرو، موظف به تخصیص سالانه 20 میلیون متر مکعب از سد سلمان فارسی به اراضی جنوب و جنوب غربی شهر قیر شد، وزارت بهداشت و درمان نیز پیگیری توسعه و تکمیل امام محمد باقر(ع) و تامین دستگاه سی.تی.اسکن شهر فراشبند عهده شد.



تکالیفی نیز برای شرکت ملی گاز در حوزه گازرسانی به روستاها و وزارت میراث فرهنگی برای اختصاص 100 میلیارد ریال تسهیلات بانکی در اختیار شهرداری میمند مشخص شده است./



پایان پیام     

  • کد خبر : 344785
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم