خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/12/24 - 14:49
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
با حضور نایب رئیس مجلس؛

کتاب اول مجموعه در مسیر توسعه رونمایی شد/ تقدیر از مدیر شبکه رادیویی فرهنگ

نایب رئیس مجلس ، رئیس فراکسیون توسعه متوازن و جمعی از نمایندگان و اعضای این فراکسیون ، ضمن تقدیر از اقدامات مدیر شبکه رادیویی فرهنگ، از کتاب اول مجموعه در مسیر توسعه رونمایی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در نشستی با حضور خدابخشی رئیس فراکسیون توسعه متوازن و دیگر نمایندگان ضمن رونمایی از کتاب اول مجموعه در مسیر توسعه (ایران قوی)، از علیرضا حبیبی مدیر شبکه رادیو فرهنگ به دلیل اقدامات ارزشمند در گردآوری این کتاب تقدیر بعمل آوردند.











نشست رونمایی از کتاب توسعه راه و تجلیل از مدیر رادیو فرهنگ


رادیو فرهنگ توانسته اعتراض را به یک مطالبه تبدیل کند



نایب رئیس مجلس در این نشست ضمن پاسداشت از تلاش های ارزشمند مدیر رادیویی فرهنگ برای تلاش و گردآوری کتاب مسیر توسعه، گفت: تمامی تلاش های این مدیر انقلابی نتیجه بخش بوده و می توان  آن را اندازه گیری کرد و حضور وی توفیقی برای رادیو فرهنگ است.



وی ادامه داد: رادیو فرهنگ تلاش کرده تاکنون بخشی از مسائل کشور را منعکس کند و ثمره کار آن امروز هویداست و می توان مشاهده کرد که چه میزان از اقدامات رادیو فرهنگ برای پوشش مشکلات و مسائل مناطق کمتر برخوردار اثرگذار بوده است، همانگونه که این رادیو توانست در بحث زلزله اندیکا توجه مسئولان را به حل مشکل این منطقه جلب کند.



نایب رئیس مجلس تاکید کرد: رادیو فرهنگ توانسته اعتراض را به یک مطالبه تبدیل کند، اعتراض از بطن تعرض می آید و با مطالبه بسیار فاصله دارد و اگر مطالبات به خوبی نمایش داده نشوند به اعتراض تبدیل خواهند شد. رادیو فرهنگ مطالبه گری را در قالب فرهنگی بیان کرده که می تواند، جلوی اعتراضات را بگیرد. متاسفانه بسیاری از مسائل در کشور ما تا زمانی که به نقطه انفجار نرسد، مسئولان مربوطه نسبت به آن پاسخگو نیستند در صورتی که اگر در همان سطوح اولیه مسئولان نسبت به حل مشکلات مردم اقدام کنند، دیگر مسائل تا بالاترین سطح کشور پیش نمی رود.



وی تصریح کرد: رادیو فرهنگ توانسته مطالبه گری را به مردم آموزش داده تا آن ها بتوانند مسائل خود را به خوبی مطرح کنند. این رادیو باید فرهنگ را در کشور هدف قرار دهد تا مردم بخوبی مطالبه گری را بیاموزند. مطالبه یک سری چارچوب هایی مانند منطق، اصول و مطالعه دارد اما اعتراض تابع یک فرصت هیجانی و آنی قرار می گیرد.



نایب رئیس مجلس خطاب به مدیر رادیو فرهنگ، گفت: شما باید در بحث توسعه متوازن در کشور برنامه هایی را هدفگذاری کنید، البته خدابخشی رئیس فراکسیون توسعه متوازن مجلس نسبت به این موضوع اعتقاد راسخ دارد و تاکنون در خصوص این بحث با رادیو فرهنگ به خوبی همکاری کرده و برای تبیین توسعه متوازن در کشور فعالیت کرده است.



مصری در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: هیچ شبکه رسانه ای در کشور به اندازه نمایندگان مجلس در جریان مسائل روز کشور و بازخوردهای تصمیمات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی قرار ندارند زیرا میزان چسبندگی مردم با نمایندگان بسیار بالاست و وکلای ملت به صورت روزآمد در جریان مسائل مردم هستند.











نشست رونمایی از کتاب توسعه راه و تجلیل از مدیر رادیو فرهنگ


کتاب مسیر توسعه چکیده تلاش‌های نمایندگان برای تبیین توسعه متوازن است



خدابخشی رئیس فراکسیون توسعه متوازن نیز در این نشست، ضمن اشاره به پخش برنامه «در مسیر توسعه» از رادیو فرهنگ، گفت: حدود 7 ماه از افتتاح این برنامه در رادیو می گذرد و طی این مدت به صورت هفتگی نمایندگان و برخی از مسئولان اجرایی با توجه به موضوع هفته برای تبیین توسعه متوازن در کشور در برنامه «در مسیر توسعه» حضور پیدا کرده اند.



وی ادامه داد:.  دکتر حبیبی مدیر رادیو فرهنگ تلاش کرده تا چکیده ای از مجموعه جلسات برگزار شده تاکنون را در کتاب «مسیر توسعه» گردآوری و منتشر کند. این کتاب می تواند برای تدوین و بررسی برنامه پنجساله هفتم توسعه بسیار موثر باشد.



نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، اظهار کرد: برنامه ششم توسعه طی 7 ماه گذشته در برنامه در مسیر توسعه، مورد آسیب شناسی قرار گرفته تا بدانیم چه اقداماتی براساس این برنامه انجام شده و باید چه احکام دیگری در برنامه هفتم توسعه مصوب شود تا کشور به یک توسعه متوازن برسد.



به مسئولانی که مانند سرباز پای نظام ایستاده اند باید توجه شود



ورناصری نیز در این نشست ضمن تقدیر از اقدامات مدیر رادیو فرهنگ، گفت: زلزله ای که ماه های اخیر در شهرستان اندیکا به وقوع پیوست و متاسفانه در 4 روز اول در بایکوت خبری قرار گرفت و تنها از همسایه کناری ما که کمتر آسیب دیده بود، در رسانه ها خبرهایی منتشر شد.



وی ادامه داد: بعد از تماس من با مدیر رادیو فرهنگ، حبیبی بلافاصله یک تیم خبری را به منطقه اعزام کرد و آن ها نیز طی چند شبانه روز فعالیت توانستند نظر مسئولان را به منطقه جلب کرده تا مشکلات مردم برطرف شود تا جایی که حتی رئیس جمهور در منطقه اندیکا حضور پیدا کرد.



نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس اظهار کرد: با تلاش های حبیبی مدیران دستگاه های اجرایی استانی و حتی خیرین در این منطقه حضور یافته و برای حل مشکلات مردم اقدامات لازم را انجام دادند، ما باید به افراد و مسئولانی که مانند سرباز پای نظام ایستاده اند توجه کنیم تا آن ها رشد کرده و بالاتر بروند.



رادیو فرهنگ صدای محرومان تمام مناطق کشور باشد



سبزی نیز یکی دیگر از نمایندگانی بود که در نشست رونمایی از کتاب مسیر توسعه و تقدیر از مدیر رادیو فرهنگ، گفت: گاهی گمان می‌کنیم تنها مناطق دور دست محروم هستند اما با کمی جستجو می توان در همین نزدیکی های تهران روستاهایی را بدون آب و برق و امکانات لازم پیدا کرد.



وی تصریح کرد: در 5 کیلومتری شهرک صنعتی کنار اتوبان تهران- ساوه روستایی وجود دارد که از داشتن امکانات محروم است و از مدیر رادیو فرهنگ می خواهیم تا صدای محرومان آن منطقه نیز باشد.



رادیو فرهنگ با قدرت و صلابت در حال فعالیت است



محمودوند نیز ضمن تقدیر از اقدامات مدیر رادیو فرهنگ، اظهار کرد: رادیو فرهنگ با قدرت و صلابت در حال فعالیت است و هرچه قدر نظام مدیران دلسوز و توانمند خود را حمایت کند بسیار کم است.



پاشایی نماینده مردم مرند و جلفا نیز در این جلسه از اقدامات و فعالیت های رادیو فرهنگ برای پوشش جلسات علنی مجلس شورای اسلامی و مشکلات مناطق کم برخوردار قدردانی کرد.



رادیو فرهنگ تلاش کرده تا در راستای توسعه متوازن پیشران باشد



حبیبی مدیر رادیو فرهنگ ضمن تشکر از نمایندگان مجلس، گفت: این رادیو یک شبکه ملی است که در 3 حوزه فرهنگ عمومی، فرهنگ ملی و فرهنگ تخصصی فعالیت می کند و توانسته در کنار پوشش جلسات صحن علنی مجلس، همراه با دغدغه های نمایندگان در مناطق و حوزه های انتخابیه آن ها باشد.



وی ادامه داد: اگرچه نتوانسته ایم تاکنون تمامی حوزه های انتخابیه نمایندگان را پوشش دهیم اما تلاش می کنیم برای کمک به حل مشکلات مردم جریان ساز باشیم. رادیو فرهنگ تلاش کرده تا در راستای توسعه متوازن پیشران باشد و با دعوت از نمایندگان به ویژه خدابخشی رئیس فراکسیون توسعه متوازن برنامه های خود را اجرا کند.



مدیر رادیو فرهنگ تاکید کرد: ما با استفاده از مطالب مطرح شده در برنامه در مسیر توسعه کتابی را تدوین کردیم تا شعار توسعه در کشور به خوبی اجرایی شود و امیدواریم سال 1401 با افقی بهتر و بیشتری تعامل با نمایندگان را انجام دهیم و این برنامه بتواند در بحث توسعه متوازن گام های موثری را بردارد تا ضمن رسیدن به انتفاع ملی منویات مقام معظم رهبری در خصوص مناطق کم برخوردار را نیز اجرایی کنیم.



حبیبی در بخش دیگر از سخنان خود خطاب به نمایندگان بیان کرد: ما می توانیم بخشی را به صورت زنده در اختیار وکلای ملت قرار دهیم تا آن ها بتوانند پاسخگوی سوالات مردم در این برنامه باشند.



در پایان این نشست مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به همراه خدابخشی رئیس فراکسیون توسعه متوازن و دیگر نمایندگان حاضر در جلسه از جمله خانم پاشایی نماینده مرند و جلفا، ورناصری نماینده مسجد سلیمان، محمودوند نماینده خرم آباد چگینی و سبزی نماینده ساوه و زرندیه با اعطای لوح تقدیر از فعالیت ها و اقدامات مدیر رادیو فرهنگ تقدیر به عمل آوردند./



خبرنگار؛سارا خالقی



پایان پیام

  • کد خبر : 339020
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم